Blah...

haha... jaa, eller nåt sånt.
vi hyrde en film som jag hade ganska höga förväntningar på.. inte för att jag sett reklam för den eller hört folk prata om den, inte ens för jag har kollat in fodralet tidigare, me jag hittade den i vidoebutiken och tyckte att det såg ut att vara en film för mig. konstig, vrickad och med något slags syfte.
men istället visar det sig att den var långtråkig, knäpp, äcklig och pedofilisk på nåt sätt. om det ens är ett ord.
filmen hette "tideland", och hndlade om en flicka som hjälper sin pappa att förbereda sprutor (droger alltså :P) som han sen tar, oc åker in i sin egen lilla värld, medan flickan gör lite vad hon vill. hennes mamma dör på grund av drogerna, och flickan och pappan flyttar då till hans mammas gamla hus mitt ute på bonnvischan (hans mamma är död, så huset är obebott). huset är äckligt. :P så ätter sig pappan på en stol, hon förbereder hans spruta, och han försvinner in i sin värld. så springer hon iväg och leker med sina barbiedockshuvuden som hon har på fingrarna, och hittar grannar. en biallergisk kvinna typ, som går runt med ett nät på huvudet hela tiden ifall några bin skulle dyka upp, och som är allmänt galen, och som, juste, är väldigt duktig på att mumifiera kroppar. och hennes bror, en utvecklingsstörd man som har byggt en ubåt av gamla cyklar och lite nät, ser sig själv som kapten och som ska döda monsterhajen (dvs tåget)... jaa... ni ser vart det är på väg. och om jag berättar mer så avslöjar jag väl hela filmen, inte för att jag tror att någon vill se den, men kanske finns det någon som vill det, så jag lämnar beskrivningarna där.. massa andra konstiga saker försiggår därute, helt knäppa saker. 
filmen skulle kunna varit nåt i min smak om den hade hat något slags syfte eller mål, men det hade den i princip inte. 

nog babblat om dumma filmer. :P
hmm... vad finns det då att babbla om?
jag har nyss tagit ett bad. älskar att bada. tar med mig min musik in i badrummet, låser dörren oc ligger och sjunger i badet. haha. nä, men det är avkopplande. särskilt när man har jobbat hela dagen. 
är fortfarande helt slut i mina ben och fötter, och har typ ett blåmärke mellan 2 knogar på handen... hur lyckas man få ett blåmärke där? jag undrar jag...

aja... är trött. ska bli skönt att sova när jag väl gör det, när det än nu blir. hoppas det blir snart, att jag inte fastnar vid datorn som jag brukar göra. 

gonatt på er... imorn blir en slappardag för mig. sköööönt. sova länge, ta det lugnt... jg vill träffa A... men vet inte. kanske träffas vi i helgen, om hon har tid... får se. annars är ju lovet ändå slut snart. vad snabbt det gick nu på slutet. bara för att jag var väldigt aktiv torsdag, fredag, jämfört med de andra dagarna, så svischade de bara förbi. lovet snart slut. kul på ett sätt, men jobbigt på ett annat. 

nu orkar jag inte skriva mer. så gonatt.

kram på er <3     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0