Hej igen.

hej på er! nu har jag kommit hem från min promenad i skogen. jag tog på mig massa kläder, tog med mig ett stycke vovve, ett stycke lillebror, och 2 stycke kamera (min digitala och den analoga). sen gick vi ut. nådde vårt mål efter en stunds traskande, och så började jag fota, medan lillebror satt och ritade, och bobo gick runt lite, och låg och tog det chill.
fick nog några riktigt fina foton, som sagt var det ju väldigt bra ljus ute och så... men miljön hade förändrats lite sen jag var där och provfotade, sjön hade blivit mer täckt av is och snö, men det bildade fina mönster det också, så det var okej. gick runt, fotade från olika vinklar och så, och olika ställen runt sjön...
jaa... och nu är det bara och vänta och se hur bilderna bliev. eftersom det är en analog kamera kan man ju inte kolla på bilderna efter man tagit dem, förrän man framkallar dem det vill säga... det blir väl antagligen torsdagen efter lovet vi gör det. förhoppningsvis. ska bli kul. och den här bildserien är ju lite större än de vi gjort förut, eftersom vi nu får framkalla 3-7 bilder som vi vill ha med i bildserien, det tar ju alldeles för långt tid att framkalla alla bilder, 36 stycken, så man får kolla på negativen, kanske göra en kontaktkarta och kolla hur de blev, i lite mindre format, och därifrån välja vilka man vill framkalla i större format. (nu kanske ni inte fattar ett skti av vad jag snackar om några av er, men om ni undrar nåt är det bara att fråga, hihi)

så... vi var ute ganska länge, eftersom vi fick gå ganska långt för att komma dit där jag skulle fota... det var skönt, men lite ansträngande... haha. dålig kondis. :P

nu ska jag antagligen äta lite lunch, och sen får vi se vad som händer...

hörs senare. kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0