Paramore <3

image199

asså... jag fattar inte riktigt varför, men jag lyssnar på Paramore typ... hela tiden. asså, när jag väl inte lyssnar på dem, så har jag ju deras låtar i huvudet typ ela tiden ändå, eftersom jag lyssnar på dem så ofta. och det är typ bara de jag lyssnar på just nu. visst, som sagt brukar jag ju ha mina musikperioder då jag lyssnar på ett speciellt band, eller en spelningslista om och om igen i en längre tid, som kan pågå från allt mellan några få veckor till månader. men jag tror att mitt paramorelyssnande har pågått längre än någon annan grupp jag lyssnat på. och jag kan inte riktigt lista ut varför.

det har liksom blivit som en del av mitt liv, typ, rutin. jag sätter ju alltid på mp3:n med paramore på samma ställe varje dag på väg till skolan, och hem, och ibland under lektioner... sen lyssnar jag ju ofta när jag badar, ibland när jag ska sova... när jag sitter vid datorn.

det är rätt sjukt egentligen, för oftast brukar man ju t.ex. bli "besatt" av nån låt, eller ett band, och lyssna så mycket så man lyssnar sönder låtarna, och ibland även själva soundet. men jag har lyssnat på samma låtar i fleeeera månader... kommer inte riktigt ihåg när det var jag hörde dem för första gången, eller när jag först började lyssna på dem så ofta, men grejen är, att typ inga låtar går att spela sönder, för mig iaf. det är lite konstigt. 

jaa... asså, det är inte precis så att jag är besatt, som vissa människor kan bli, och kan typ sitta och köa i dygn för att se dem live, jag menar, visst, det skulle vara kul att se dem spela, och när de väl kommer till sverige kommer jag väl antagligen befinna mig på konserten... men det är ändå ingen besatthet i samma grad, eftersom jag endast lyssnar på musiken, jag gör inte precis research om dem, eller åt sånt, egentligen. 

okej... haha, det här börjar bli lite väl utdraget... :P men det är bara nåt jag funderar över. vad är det egentligen som gör att man får ett speciellt band till viss musik? hmm... ja, det kanske är självklart egentligen, men ändå... 

och grejen är den, att jag tror att om jag skulle sluta lyssna på dem, och t.ex. lyssna på ett annat band istället, så skulle det nog kännas lite tomt. lite konstigt, eftersom i det mesta jag gjort de senaste månaderna, så har de varit med. låtarna har fått ett affektionsvärde... 

jaa... så ska vi ju redovisa nån låt som har någon speciell betydelse för oss på engelskan om ett tag. (jag har jättelångt tid kvar till min redovisning, men det är vissa som redan börjat) och jag tror att jag ska välja en Paramore-låt, men vet inte vilken riktigt än. egentligen, för att det skulle få rätt mening, skulle jag behöva spela upp typ alla deras låtar... men det kan jag inte. haha. så det blir att välja en. ja, har ju lång tid på mig, så det behöver jag ju inte bestämma än precis. 

aja... iaf. det var det jag hade att säga om det... haha. :P

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0