Plugga... ja.

hej!

idag vaknade jag i tid, gick upp, åt frukost, gjorde mig i ordning, och lyckades på sekunden missa min tunnelbana. jag och A hade bestämt att ta samma, och sist i tänkt göra det så missade hon den, så igår sa jag till henne att INTE MISSA DEN, och så gör jag det. har typ ALDRIG missat den innan. så typiskt haha. men hon väntade på mig i en kvart tills jag kom med tunnelbanan... söt. :) vi kom aningen försent, men de hade ändå inte hunnit börja riktigt än. 
vi skulle ju redovisa våra porträtt. det gick väl bra antar jag. kändes inte riktigt som jag kunde förklara hur jag "fick fram känslan" i bilden, mest på grund av att jag inte hade tänkt så mycket på att förmedla en känsla eller att få fram personligheten i bilden. allt det hade varit lite diffust, läraren hade typ sagt till några att det var jätteviktigt, men jag hann inte få reda på det förrän efter jag valt konstnär att gå efter och redan börjat måla på det spåret liksom... så... men men. 
efter bild hade vi lunch, och sen var det en liten rast. kändes som en ganska lång rast, men det kanske det inte var... vet inte. :P
sen var det form. där skulle vi också redovisa, men först av allt hämtade vi våra lerhuvuden som vi gjorde för länge sen. någras hade spruckit lite, för ett lerhuvud hade sprängts (min kära babe A borde känna sig skyldig :P). men mitt huvud var oskadat i alla fall. skönt. 
sen redovisade vi våra metallgrejer... jag blev ju inte så jättenöjd med min, men vissa kom med smarta ideer om vart man skulle kunna sätta den nånstans, och då tyckte jag faktiskt om den mer än innan.

sen var det design... hade stressigt, för vi skulle göra klart våra lusthus idag, och nästan ingen var ens på god väg. jag hade nog det lite lättare än vissa andra, men det var fortfarande väääldigt stressigt. och jag hade tänkt ota hur det såg ut idag, men sen visade det sig att jag glömt ta med mig kameran... irriterande. men jag får fota det nästa gång istället, dvs. efter lovet. aja. stannade lite längre för att hinna klart lite mer... sen blev jag och A hungriga, s¨å vi bestämde oss för att äta innan vi åkte hem... tänkte gå till Burger king, men sen såg vi en liten pizzeria, så vi gick in dit och delade på en pizza, och köpte varsin Ramlösa till det. gott var det. men hon tyckte jag åt för snabbt. haha. så jag lärde henne hur man VERKLIGEN äter en pizza, som en riktig karlakarl... haha. :P
sen åkte vi hem, och det första jag fick göra när jag kommit in genom dörren var att lägga ifrån mig mina grejer, sätta åp mig lite mer kläder och gå ut med hunden. 
gick en lite trevlig promenad... :)

sen var det vänner. sen satte jag mig vid datorn, och ja... här är jag nu. :)

nu måste jag tyvärr plugga. har naturkuskapsprov imorn, och det enda jag minns från lektionerna är typ nåt om en fotvårta, och en mass snack om fågelbajs... så jag har lite att ta igen. hehe. :P

hörs senare. <3    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0