Roligt roligt...

att mixa och trixa med bilder alltså. jag tycker det är skitkul. man kan förändra en bilds utseende så mycket bara genom att öka kontrasten lite t.ex. man kan få bilden att få ett annat uttryck, liksom... :)
jag gillar att hålla på och öka/minska kontrasten, mättnaden, styrkan i bilden. tycker det är jättekul. inte för att jag har värsta proffsprogrammet heller, jag redigerar dem ju bara i Microsoft Office Picture Manager. (och ibland lite i paint) men ändå, askul. bara så ni vet. :P

här är en bild som jag fixade med igår:
 
före:

image183

här är innan någon slags redigering alls, bara hur den ser ut efter jag fotat den... och sen...

efter: 

image181

här har jag dragit ner mättnaden till 0, så den blev svartvit, ökat kontrasten, och fixat med mellantoner så att vissa ljusa partier blev aningen mörkare, fixat med ljusstyrkan lite, beskärt den och tagit bort överflödiga onödiga saker, så nu ser man inte spegeln, eller min arm. och sen har jag lagt in den i paint och gjort så att det blir ett lite större utrymme som är svart ovanför själva bilden. så enkelt var det. 
 tycker verkligen det är jättekul. :D
och här kan vi ta ett till exempel, en av mina cykelbilder kan vi ta, för ni har ju bara sett bilderna som de ser ut efter redigering...

så, före:

image184

ganska vardaglig bild, det är inte så att man reagerar så värst mkt när man ser den. på grund av att färgskalan är ganska tråkig...

och efter:

image180

reagerar ni inte mer på den här bilden? jag gör det iaf. nu blev den typ old-school. :P och det enda jag gjorde var att dra ner mättnaden helt, öka kontrasten till nästan högsta möjliga kontrast, och fixa lite med ljusstyrkan... :)

så... nu ska jag nog äta nåt snart, sen får vi se.

kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0