Söndagkväll

hej hopp.
sitter här  i sängen med min laptop och kollarl ite grejer. ska snart gå och ta ett bad tror jag...
idag har varit en rätt lång dag känns det som, känns inte precis som det var idag jag var på den där kursen... :P
men men...
när min syster stal min dator ett tag satte jag mig ner vid köksbordet och ritade lite tatueringar, gjorde om ödletatueringen igen, och syrran blev rätt så nöjd, nu vill hon bara att den ska se lite mer verklig ut, och sen är det bra. så det känns bra att ha det klart. det var rätt svårt att få den som hon ville ha den, för jag hade ritat den typ rakt uppifrån, eller hur man nu ska säga, och hon ville att den skulle vara lite från sidan, så man såg lite av magen, liksom som att den var upphöjd. och för att inte det skulle se heelt sjukt ut var jag tvungen att skugga på rätt ställen, vilket var väldigt svårt, eftersom jag inte hade nåt att titta på, det finns inte så många bilder på ödlor sedda upphöjda rån sidan, så jag fick liksom visualisera hur det skulle se ut. jag satt och babblade för mig själv: "om ljuset kommer uppifrån, så går det ner så, och då kommer en skugga däär..." och så typ blundade jag, samtidigt som jag låtsades som om jag var ödlan, för att kunna tänka mig vart skuggorna skulle komma om mina armar var lite upphöjda, och om jag hade en svans... haha. måste ha sett heltknäppt ut. :P
gjorde en i färg, som hon sa från början, och sen experimenterade jag lite med svartvitt. kollade vilka skuggeffekter man kunde göra med en svart bläckpenna och en vit gelpenna. det var ganska svårt, men det var kul. :D
sen var det miami inc. och nya LA inc. rakt på varandra. från 6 till 8. så jag låg klistrad framför tv:n i 2 timmar... :P
man får ganska mkt inspiration när man kollar på de äkta proffsen... :)
sen fortsatte jag med tatueringarna, ritade en idé som jg fått på contemporary lektionen, det är som 2 ögon som sitter ihop... jag tycker den är najs. tror jag ska tatuera nåt sånt på min egen kropp... :) me like eyes. 

blev nyligen klar, orkade inte rita mer tatueringar idag... är rätt så trött. 

men här är de iaf: 

 

 

det var det jag gjorde idag... (eller, den första skissen av ögongrejen gjorde jag på naturkunskapen... haha)

kanske skriver mer senare... 

kram <3   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0