hehe... lite roligt bara... :P

idag satt jag och plockade och städade lite halvt i mitt rum, och hittade ett av mina ritblock.... tittade lite idet och hittade på några sidor grejer jag hade skrivit ner från när vi var på Öland i somras... jag skrev ner vad vi gjorde varje dag, ungefär, och även "dagens kommentarer" här får ni läsa några: (iofs är det säkert inte lika roligt när man inte var där, men ändå!) :P

1. (där vi bodde fanns några kaniner i en bur, och vi satt och tittade på dem...)

Lina, Fanny och Oliver sitter och drömmre om att stjäla kaninerna och ta med dem hem till sitt marsvin (lurvas), detta är vad de trodde att de skulle säga till varandra (jag sa detta med en jätteknäpp röst...) :P

Lurvas: åh, hej tjejer...
Kaninerna: Vi e killar.
Lurvas: ah... (paus) ni vet att jag är... kastrerad... eller, soon to be, så att säga... (paus) hoppas vi...


2. oliver undrar om han får se min rygg eller nåt sånt...

Oliver: Lina, får jag se din bakdel?

3. Lina: Jag vet inte vad det hette, Vahettere...

4. Fanny: Lina, vill du också ha cheerios och flingor?

5. familjen ska grilla...

mamma: det är bra att man inte är så hungrig nu så att man hinner förbereda grillen i lugn och ro.
roland: men jag vill ju inte att alla ska vara mätta när jag har stått och grillat jättelänge!
mamma: va? vad trodde du att jag sa?
roland: jag vet inte... jag hör inte så bra... men sa du inte: "nu ska jag koka en jävla massa ägg, så att alla blir mätta!"?

6. fanny ger oliver en tallrik cheerios.

fanny: vad säger man?
oliver: varsågod.

7. fanny: lurvas e typ som en uggla, han sover på natten och e vaken hela dagen.
 lina: du menar som en människa då?

8. roland: jag är som en liten ambulans

9. Mamma och roland står och spelar badminton.

roland: akta hälsenan, eva, jag har kört många 40-åringar som har fått problem med hälsenan efter att ha spelat badminton. 
mamma: men jag är inte 40, jag är 46.

10. Fanny: lina, ska inte du sova?
lina: nej, inte nu. men när jag gör det, då ska jag sova.

11. mamma: oliver, du är varm som en kamin!
oliver: mamma, kaniner är inte varma... 

haha... jaaa, lite roligheter... ja, för mig iaf... nu ska jag nog sova... gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0