Julklappar, julklappar, och ännu mera julklappar! :D

jaaa... julklappsshoppingen har varit i full gång för familjen de senaste dagarna... jag har nu köpt ALLA julklappar jag ska ge, och det känns bra. köpte ju det mesta igår, och det jag inte hade köpt köpte jag idag. jag börjar nästan känna av att det är julafton snart nu. det har ju liksom verkligen inte känts som jul hittils, men nu när man sitter och slår in paket och grejer börjar man känna att det faktiskt är dags igen. Julen är härlig. mysig och trevlig. fira med familjen hemma i lägenheten, äta julmat, goooodis, och sitta i vardagsrummet och dela ut klappar. mys på hög nivå säger jag bara... :) så, på måndag är det julafton... fortfarande lite knasi mitt huvud, men ändå jävligt kul! 
det här året är typ det första året då jag verkligen har shoppat alla klappar till alla helt själv, och för mina egna pengar. har ju liksom inte börjar få "egna" pengar förren för typ ett år sen eller så. jag och mamma har alltid kört med att jag får pengar när jag behöver, och när jag har köpt julklappar har hon köpt dem ochjagvalt ut liksom, och sen blev de från mig automatiskt... det känns bra att sköta sin egen ekonomi lite mer... 
det ska bli kul att se vad allatycker om sina klappar, se vad alla fått, och inte minst vad jag själv får... :P nyfiken! vanligtvis brukar jag ju veta i princip allt jag ska få, eftersom jag har varit med och valt ut det själv, men det här året vet jag bara en sak helt säkert, och den är inte bara till mig. så kul och intressant ska det bli att se vad de har köpt till mig. :)

jaa... idag har vi ju som sagt varit och shoppat julklappar, åkte till högdalen... tänkte från början åka in till farsta, men vi fick reda på precis innan vi skulle åka att det hade hänt en olycka på den vägen vi skulle åka, så vi fick åka nån annanstans, och då blev det högdalen, nära och bra... :P

var inne på jysk och köpte till min låtsasfarbror, eller vad man nu ska kalla det, och en liten till sak till min mamma. så köpte vi en massa julkulor och grejer... :D hihi... nu har jag pimpat om julgranen lite, och försökt att fixa det simba förstörde när han välte granen... nu ser den ganska snygg ut igen. :) sen gick vi in på lindex och kollade lite grejer till mamma och fanny, och så köpte jag 2 smågrejer...  och så gick vi in på djuraffären och kollade till djuren. fanny köpte massa grejer till simba, och jag köpte lite fler julklappar till pelle. (en klosax och en borste) :P han behöver ju det... men han kommer få lite gott också, köpte dentastix och ett ben sist igår, och det ska han också få. :D han kommer nog bli glad, tror jag. 

längtar till julafton! börjar bli sugen på julskinka också... mmmm.... julskinka! och mammas köttbullar och potatis... hmm, undrar om jag kanske är lite hungrig... ? :P XD

nu ska jag väl typ göra lite grejer.... haha...  hej hopp!

<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0