Luciafirande på Kulturama

tja! idag är det lucia, och därför har det inte varit en vanlig skoldag för oss kulturamaelever. dagen började med att vi skulle samlas i dieselverkstaden klockan 09.30. där skulle vi kolla på luciatåget och sedan kom en sydafrikansk tjej och hennes man och visade en film om när hon bodde på gatorna i sydafrika... ganska intressant, men jag har dock inte en aning om varför vi gjorde detta på lucia... :S hon kunde sjunga! väldigt vackert, och hon sjöng för oss. :) det var fint.

efter att ha suttit på golvet i typ 2 timmar var man ganska stel, så det var skönt att få röra på sig lite och åka tillbaka till skolan igen. där åt vi lunch, och sedan skulle vi kolla på en "lunchkonsert" i foajén. det var trevligt, vissa som sjöng var riktigt skillade, men jag var trött. sista momentet för dagen var att ha lite "myspys" med respektive inriktning. vi Konst & Designare skulle spela pictionary (haha... typ. bara för att vi ritar och grejer :P) jag ritade dock inte... ville inte stå inför alla de där människorna och göra bort mig... haha :D men det var faktiskt ganska mysigt ändå. kul att få se ettorna och treorna lite också, vet typ inte vad någon i ettan heter eller nåt... :S men men... det höll vi på med i ungefär en timma eller så, och sen åkte jag hem. 

jag lade mig och slappade framför teven någon timme, medan mamma lagade mat (pizza med köttfärs och ananas) mums! åt, och sedan gjorde mamma lussebullar, så fikade vi lite. trevligt :) 

nu har jag nyss skrivit klart en "self-assessment" till engelska. det är en utvärdering av sitt eget arbete, i det här fallet gäller det min novell. vi har prov i engelska på måndag, och innan dess ska jag ha hunnit läsa klart boken (har typ 70 sidor kvar) skrivit läsloggar och skrivit en bokrapport på den... ingen aning om hur jag ska hinna, men jag får se till att göra det iaf... :S

imorn är vi i princip lediga hela dagen (har ingen svenska & ingen estetisk orientering) har dock egentligen practical art senare under dagen... men vet inte om jag orkar komma på den. vi ska typ bara få papper om det vi ska börja på nästa termin, och de papprena kan man väl lika gärna bara ta när terminen börjar istället... men vi får se om jag åker dit iaf... :/ 

snart är det lov, och det känns konstigt men hur skönt som helst. det är liksom snart jul! jag vet att jag bara babblar om hur fort tiden går hela tiden, men det är verkligen sant... :P haha... gud vad jag är jobbig! xD

aja... glad lucia på er allihopa!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0