Onsdag...

tja! inte skrivit på ett tag... har inte riktigt orkat. :P

veckorna går så snabbt numera, jag hinner knappt inte med... :S nu är det ju onsdag, och imorn är det torsdag, och det är bara en dag ifrån fredag, alltså dagen för min fest... och sedan är det lördag, då vi ska fira syrran, och sen kommer söndagen som försvinner lika snabbt som den kommer, och sen helt plöltsligt är det måndag igen... veckorna borde typ ha fler dagar... känns som de bara flyger iväg (och med fler dagar menar jag självklart att de dagarna ska tillhöra helgen...) :P

jaa... idag har jag varit på hagagatan (i odenplan, alltså där vi håller på med våra estetiska ämnen) och idag var det typ mest förberedelser inför vernissagen på måndag.. shit, vi slutar ju snart! aa... jag hinner som sagt inte riktigt med... :P men iaf, vi höll på med förberedelser, skulle lämna in de verk vi ville ställa ut och grejer... men jag hade ingen aningom vilket verk jag gjort under terminen som jag kände för att ställa ut, förutom ett som inte var klart, så jag spenderade min dag till att göra klart den grejen, och jag tycker den blev jävligt cool faktiskt, och fick många komplimanger... :) den var najs, förutom det faktum att jag ALDRIG kommer kunna ta med den hem, eftersom den praktiskt taget skulle kunna användas till ett mordvapen... (ja, det är en massa krossade puckoflaskor, alltså glasbitar som sitter lite hur som helst och det sticker ut en massa vassa kanter överallt. och jag kom på att, nu har ju vi en katt, som är överallt hela tiden, och man skulle aldrig kunna hindra den från att göra illa aig på min skulptur (eller vad man nu ska kalla den) så därför får den bli någon annans, eller bara typ stanna kvar på skolan... lite tråkigt eftersom jag faktiskt blev nöjd med den... men jaja, sånte livet. :P lägger nog ut en blid på den någon gång senare nästa vecka eller nåt, om jag kommer ihåg att fota den.. :)

sedan hade vi design som vanligt, och vid den tiden är ju alla typ heeeelt döda... så vi satt mest i våra egna små världar och lyssnade på musik och var allmänt osociala många av oss (inklusive jag) jag var verkligen trött, eftersom jag var en av de få personerna som verkligen hade jobbat under dagen... tills det verkligen inte fanns nån mer tid kvar för mig att jobba... 
vi håller ju på med att designa en parfymflaska nu.. det är ganska kul faktiskt. och jag har kommit på en smart (eller typ mer snygg) design till parfymflaskan jag ska designa. (vi fick beskriva en parfym, hur den doftade och vad för färger och målgrupp vi associerade den med, och lite sånt, och sen fick vi byta "beskrivningar" med någon annan i klassen) jag fick amandas, som hon beskrev som typ lite tantig, obehaglig, och typ "folk som vill vara rika", och då kom jag på en najs design som jag tycker verkade passa målgruppen bra :)

när jag kom hem var jag ju då helt slut, och ville bara gå och lägga mig och sova resten av kvällen, vilket jag självklart inte fick, eftersom hundar inte går ut med sig själva... :P men det var ändå trevligt, för sheila ringde vid runt 17-17.15, och så snackade vi väl i typ en timme eller så, tills jag var tvungen att gå ut med hunden (hon hade ringt till hemtelefonen) så då bestämde vi att jag skulle ringa henne på mobilen istället, så vi kunde fortsätta snacka när jag gick utr med min bobo... var ute typ 30 min. och snackade samtidigt, fast det bröts typ hela tiden och någon av våra mobiler var riktigt knasig, så jag var tvungen att lägga på ocvh ringa upp igen typ 1000 ggr... men iaf... fortsatte prata när jag kom hem, fast tog en liten paus medan jag var tvungen att torka hunden... :P men sen ringde  jag upp igen och vi snackade lite till... :P sen la vi på tillslut, och jag kollade på vänner, simpsons, family guy, och heroes och slog in min lillasysters födelsedagspresenter... :)

nu har jag nyss kommit upp ur ett låååångt härligt bad, och ska gå och lägga mig snart... kanske läser lite i boken, men vet inteom jag orkar... :P det får vi se... 

puss o kram :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0