Tisdag...

tja peoples!

idag har varit en, jaa... vad-ska-man-säga-dag... vaknade lite tidigare än jag egentligen hade behövt och kom till skolan alldeles för tidigt... (skulle ha gympa, och hade planerat att jag behövde extra tid hemma för att packa gympakläder, och extra tid i skolan för att byta om, men eftersom mitt ben var typ heeelt dött, och jag knappt kunde stå normalt, så blev det ingen gympa för mig) igårkväll var det ju vernissage som sagt... och "efter" vernissagen satt vi i trappan och halvsov, och sen skulle jag ställa mig upp, och satten ner mitt knä i golvet för att liksom, häva mig upp på nåt sätt, och då sadet bara "knak" och mitt knä typ låste sig. så var jag tvungen att knaka tillbaks det igen, och det gjorde ASont! och efter det har jag haft ont i benet, och inte kunnat böja på det. när jag låg i sängen inatt var det som hemskast, så fort jag skulle vända på mig gjorde det så ont så jag skulle kunnat skrika. nu har det dock gått över, och gör bara ont lite då och då. :)

mern iaf... gympa. vi hade betygsnack medan vi fick jobba individuellt med egen träning, typ... och det var bara 4 i klassen som var aktiva idag, vilket var typ hälften av oss som var där... och de som skulle vara aktiva var inte så värst aktiva iaf. och vi som inte skulle varit aktiva skulle gentligen ha masserat varandra istället, men de flesta av oss låg bara och sov... så det var en ganska skön lektion. sen var det fucking matte. BAJS säger jag bara. orkar verkligen inte det just nu. gjorde typ 4 tal, och då räknade jagi princip hela lektionen också... (okej, kanske bara halva då, men ändå!) jag var inte riktigt vaken i huvudet tror jag... :P
efter det åt vi lunch... (vilket för mig bestod av en macka jag köpte på hälsoforum, alltså där vi har gympa, en cola, och en lussebulle till efterrätt, inte alls nyttigt, jag vet...) så satte vi oss i fotosofforna och mystetills vi var tvungna att resa på oss och gå till sista lektionen för dagen... alltså contemporary practical art för mig och amanda. vi satt och tänkte på lektionen. vi ska göra en "konstfilm" eller rättare sagt bara komma på en idé, man behöver inte GÖRA själva grejen, eftersom inte alla har material till det, men iaf... kom på en idé till vad jag ska göra, tror det skulle bli coolt faktiskt! :D

sen åkte jag hem, trött som FAN, och la mig i sängen framför teven, med en bit tårta... (leftovers från syrrans födelsedag, det är inte så att vi bara har tårta ståendes i kylskåpet hela tiden... :P) när jag ätit upp min tårtbit kurade jag ihop mig under täcket och somnade... Ja, jag somnade! powernaps is the shit! jag skulle ha kunnat sovit hela kvällen och hela natten, men eftersom jag var tvungen att gå ut med hunden vid typ 6 så fick jag bara sova i kanske 2 timmar eller så... (till och från)

när jag hade varit ute med hunden åt jag middag och satte mig i sängen och skrev ner alla läxor jag har att göra tills innan lovet, som börjar den 19 december. det var inte lite ska jag säga... jag har en del att stå i, särskilt i engelskan... men det går nog, hoppas jag... :P

nu har jag nyss kollat på vänner, ugly betty & desperate housewives. det var trevligt. :)

imorn ska vi typ plocka undan efter vernissagen... och ha lite lektioner också tror jag... iaf design.

nu ska jag nog försöka göra klart min novell (har redan skrivit den, men det finns vissa grejer som kanske ska ändras och så...) lägger nog upp den här sen när den är klar :)

kraaam 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0