Uppesittar... natt? :P

yo! nu är det julafton... inte precis julafton så vi sitter och firar och öppnar julklappar och grejer, men det är iaf officiellt julafton, eftersom klockan är över midnatt... :) längtar till "imorn" eller idag då egentligen... men det låter så konstigt att säga idag... :P haha. jaa... julafton! ska bli så mysigt imorn... först vaknar jag, och får sova lite till iaf, eftersom jag inte behöver gå ut med hunden på morgonen. kommer nog vakna ganska tidigt iaf, men ändå :P och sen får vi som vanligt öppna en varsin julklapp på morgonen, typ nåt litet, kanske nåt smycke eller så... nåt som man kan ha användning för under dagen. sedan får man väl se till att äta frukost också... och sen är det lunch, julmat! :) ganska tidigt ska vi äta... typ 1 eller så... mums! julskinka, potatis och mammas köttbullar är det bästa på julbordet... ääääälskar min mammas köttbullar! :) sen blir det lite gott, snask och grejer... sen är det ju kalle anka, och efter det kanske vi tar det lite lugnt... sen blir det julklappsutdelning, vi har bestämt att vi ska köra utan tomte i år. nu har alla blivit tillräckligt stora för att veta vem tomten egentligen är, och det känns mysigt att bara sitta där och dela ut som en familj istället, alla får ge presenter till alla. :) julklappsutdelningen tar väl ett tag... sen efter det blir det väl typ lite spel och sånt, och bara trevligheter i allmänhet. MYS! <3 jag älskar julen. 

nu har jag nyss satt mig vid datorn, tittade på en film som jag redan sett några gånger, som min lillasyster ville se med mig. "yaya flickornas gudomliga hemligheter". den är bra. :) vet inte riktigt hur länge till jag ska vara uppe.... känner mig faktiskt ganska trött. men jag ville bara få sitta vid datorn ett litet tag iaf... :P nu är klockan 02.48... 

egentligen är det ju smartare att gå och lägga sig nu, så att man kan vakna snabbare, och dessutom vara någorlunda pigg när själva julfirandet är igång... men det känns som om man slänger bort en massa värdefull jultid om man går och lägger sig nu... julafton går alltid så jäkla snabbt. haha....jag är konstig. 

aja... ska kolla lite fler grejer på datorn och sen är det väl i säng antar jag... 

puss o kram, och GOD JUL på er! <3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0