Fredag...

jaha... och så helt plötligt var det fredag igen... känns konstigt, veckan har gått otroligt snabbt... men det är ju skönt attdet är helg iaf! :D hade tänkt fixa nåt till den här helgen i min syrras lägenhet (den är ju ledig nu när hon är i indien) men jag hann knappt blinka förrän det blev helg igen, så jag hann inte riktigt med. men det får bli typ nån gång nästa helg eller helgen efter det istället :) vi ska ju fira min lillasyster på lördagen antagligen, så då kanske det blir nåt på fredagen... men annars blir det som sagt helgen efter :D

idag försov jag mig igen... det var ganska kul, när mamma kom in och väckte mig imorse så låg jag och drömde om kakor, av nån konstig anledning (jag och anna hade snackat på msn om kakor kvällen innan, så det var antagligen därför :P) men iaf... jag drömde typ att jag och anna stod och pratade om kakor, så när mamma kommer in och väcker mig hör jag: "Lina, vakna! kakan är halv åtta... " och så börjar jag fnissa... mamma frågar: "varför skrattar du för?" då kommer jag på att klockan är halv åtta, alltså att jag har vaknat försent, och tänker att jag måste upp, så jag viftar bort frågan och säger nåt i stil med: "meeeeaggfgdh...det var inget" då säger hon: "jo, men säg!" jag: "du sa kakan..." mamma: "haha, neeej..." jag fnissar lite till, fast nu lite irriterat och stressat, och sen går jag upp ur sängen.  jag hade en kvart på mig att göra mig klar (alltså; klä på mig, äta frukost, borsta tänderna, kolla så att jag har med mig allt & sätta på ytterkläderna) jag tog typ långt tid på mig att äta, vilket inte är så normalt för mig på morgonen eftersom jag inte burkar äta så mkt, men nu kände jag att det behövdes (och med långt tid menar jag typ 5-10 minuter, vilket faktiskt är lång tid när man bara har 15 på sig...) sen ställde jag mig och borstade tänderna i badrummet där lillebror låg i badkaret... jag började skoja lite med honom... :P haha... asså, för alla som inte kollar på simpsons, så finns det en indier som heter apu, som har ett jättesvårt och långt efternamn som typ ingen kan uttala, och bara därför har jag lärt mig det... och då säger jag till lillebror: "oliver, säg efter mig; Apu Nahasapeemapetilon" oliver: "Naha-sapettilon!" och jag börjar asgarva... det var sättet han sa det på och att jag var så trött och flummig och hade så bråttom som gjorde det så kul. han fattade ingenting, han bara: "varför skrattar du för? jag sa ju rätt, Naha-sapettilon." så jag bryter ut i garv igen, och får typ inte slut på det... så i typ 3 minuter står jag och asgarvar med tandborsten i munnen och vet att jag egentligen måste gå precis i den sekunden för att hinna, men kan ändå inte sluta skratta... sen blir jag verkligen tvungen att gå, så jag borstar tänderna klart lite snabbt och typ springer ut genom dörren och ner för backen... 

jag hann i tid, som vanligt, iaf... även om jag är jättesen på morgonen lyckas jag ändå komma i tid till skolan. :) en bra egenskap... när vi kom dit var det typ inget folk där dock, folket trillade in lite hur som helst medan svenskalektionen gick... sen hade vi estetiskt orientering, och hade typ betygsnack... jag trodde hon skulle typ mörda mig för att jag har varit ganska så negativ mot henne, men hon var otroligt nog en sån människa som gillar uppriktighet, och därför fick jag bra betyg ändå. hon sa att hon inte sätter några MVG:n än, men att jag hade VG, med ett litet plus inom parantes... alltså: VG (+) fint.... XD
sen var det långrast... jag och amanda gick till konsum och handlade lunch. köpte en baguette med ost, skinka och sallad och en cola... sen satte vi oss i cafeterian med anna och en smått närvarande rasa (hon gick typ iväg hela tiden och kom till baka, och gick iväg, och.... ja) och så åt vi och snackade lite.... sen var det sista lektionen för dagen, practical art, då vi fortsatte med våra fina lerkoppar och grejer... det var ganska trevligt.

stannade efter lektionens slut en stund med amanda och satt och lyssnade på musik på hennes mobil, hennes mamma skulle komma och hämta henne så att de kunde åka och handla, så hon väntade där på henne och jag var snäll och väntade med henne (plus att jag behövde en liten dos musik innan jag gick eftersom jag inte skulle kunna lyssna på vägen hem, eftersom min mp3 dog på lektionen...)

åkte hem och åt mat, mamma hade lagat musigt! fläskfilé med pommes frites och sås... mmmm.... mums! och slappade lite framför tv:n och höll på att somna innan jag gick ut med vovven på promenad. sen var det idol som gällde! väldigt spännande... och ja, jag har ju redan skrivit hur det gick... :D

BTW, fick nyligen reda på av amanda att strax efter det att jag gick från skolan (typ 5-10 minuter efter) så var det några ungdomar som hade kastat någon slags raket, typ signalraket lr nåt sånt, in i en lägenhet i hammarbysjöstad, precis utanför vår skola! och amanda var där och såg alltihop... ingen blev skadad, men lägenheten blev nog väldigt förstörd... de som bodde där har säkert mist ALLT nu... fan vad jobbigt det måste vara asså.... 
tycker det var lite läskigt att det hände så strax efter att jag gick.... :S 

men iaf... nu ska jag gå och lägga mig... är faktiskt trött, och imorn får jag sova... :) sen ska jag nog läsa lite i boken vi har fått att läsa i engelskan; "lord of the flies", har typ läst 20 sidor, och den verkar ganska bra. vi ska ha läst ut den till innan lovet och gjort recension och allt... blir nog lite svårt med novellen vi ska skriva och så också, men det går nog iaf... :) jag ska plugga något iaf, antingen läser jag, eller så skriver jag på min novell... har ju typ redan hela idén i huvudet redan, så det gäller bara att få ner det på papper...  :P 

aja... gonatt mina små få läsare... egenligen gör det inte så mkt att jag inte har så många läsare, det är skönt att få skriva lite ibland bara... :D fast det skulle ju vara lite roligt om ni blev flera... :)

puss o kram  
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0