Onsdag...

Tja. idag har vi haft lektioner på odenplan hela dagen, och det var ju roligt, eftersom vi bara har estetiska ämnen då... först var det bild, då vi fortsatte att göra en paspartou (tror det stavas så) till våra stilleben i akvarell... sen skulle vi egentligen ha börjat med ett portträtt i olja, men eftersom vi bara har en lektion till i bild efter idag så tänkte vår lärare att det skulle bli lite jobbigt att försöka hinna med allt... så då ska vi göra en kollage-uppgift nästa gång istället. shit. jag fattar inte att tiden har gått så fort, jag menar, helt plötsligt ska vi ha jullov liksom! 

vi ska ha vernissage innan jul, och ställa ut lite grejer vi har gjort, så vänner och familj får komma och titta... jag har nigen aning om vad jag skaställa ut. det måste vara nåt som vi har gjort i nån estetisk kurs under den här terminen, och det känns typ som om vi nyss har börjat. men vi får se... :) 

sedan var det form, och då skulle vi börja med vår uppgift arte povera (=fattigkonst, typ) man skulle ha samlat ihop sig en massa grejer som man använde ofta (alltså, flera av samma sak) och jag samlade på Pucko-flaskor. jag har 18 stycken nu, och har börjat fundera lite på vad jagska göra med dem... tror jag vet, men vi får se om det blir så. vet iaf att några ska få gå i bitar (krossa, krossa!) :P den här formlektionen gick för mig mest ut på att diska alla fucking flaskor och korkar, torka dem, och dra av etiketterna från dem... det blir nog roligare nästa vecka, då kan jag börja få lite utlopp för min kreativitet. :D

sen var det  design, och vi har fått en ny uppgift, att designa en parfymflaska :P så vi åkte till NK och luktade på olika parfymer, sen ska man välja en, och antingen göra en egen design till den själv, eller låta någon annan göra det. våra lärare har inte riktigt bestämt sig för hur det blir än. 

aja... sen åkte jag hem, och åt lasagne, gick ut med hunden, var TRÖTT! och så kollade jag nyss på Greys. FAN vadbra det var idag... jag grät typ skitmycket... (fast bara för mig själv) det var jättesorgligt... men jättebra!

nu måste jag göra ett naturkunskapsarbete som vi ska lämna in och redovisa imorn. vi har haft typ 5 veckor på oss att göra det, men självklart har vi inte jobbat en enda lektion, och nu, kvällen innan, ska jag börja. jag är ju bara för duktig! bajs. naturkunskap suger!

jaa... som sagt, borde nog jobba lite nu... grejen är bara den attjag inte ens vet vad vi ska göra för nåt. 

men ok... nu måste jag faktiskt gå. :P 

gonatt! <3

kram på er     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0