PARTY! :D

yo peeps! :P igår var det ju som sagt fest hos amanda, och det var najs... :)

hela dagen började med att jag vaknade alldeles förtidigt för att vara en lördagmorgon, och åkte till skolan... där började vi med atthänga upp lite bilder vi hade ritat (de hade typ valt utnågra stycken, så de som kom dit skulle få se vad vi hade gjort) och jag fanns med på två ställen :D de hade med min metamorfos (där jag har morfat mig själv till en panda på 4 bilder, den första på mig, två mitt emellan, och den sista på en panda) och mitt mönster till designen... :D sen satte vi oss på stolar runtett stort bord där tjejen vi ritade av stod, och vi fick material (underlägg, pappaer, blyertspenna, sudd, och pennvässare) och sen var det bara att börja rita...

vår lärare gav oss en viss tid till oss att rita varje skiss, och ju svårare position tjejen var i (tex liggande eller sittande) desto mer tid fick vi. de första skisserna stod hon bara, och då fick vi 1 minut, sen fick vi några lite svårare, som var 5 minuter, och sen typ sittande och då fick vi typ 10 minuter, och sen fick vi några ligande, som var 10-15 minuter... det var svårt att hinna rita på de korta tiderna, men det gick lättare efter ett tag, och jag blev nöjd med typ 2-3 skisser... :D sen fick vi också lite andra uppgifter, en var att vi skulle pröva att rita med kol istället, en var att vi inte skulle rita själva tjejen,. utan allt omkring henn (alltså blev det som om man bara såg konturerna av en tjej där) och en var att man skulle rita med fel hand... :P

efter de 2 timmarna vi suttit (som förresten kändes mer som 15-30 minuter) åkte jag, amanda och camila till sickla köpkvarter och köpte ingredienser till tacosen vi skulle äta... sen åkte vi hem, amandas pojkvän kom, vi lagade och åt maten, och sen satt vi och slappade framför teven/datorn, medan vi väntade på att de andra skulle komma. efter ett tag kom jennifer, och då började vi kolla på silent hill, medan vi tittade kom clara, ochsedan, vid typ halv 12 kom niklas... och då blev det riktigt roligt! :D vi körde lite drick-lekar, och drev med varandra, satt och lyssnade på musik, snackade, hade mysigt... sen åkte clara hem, och efter ett tag åkte även niklas... efter lite längre tid åkte jennifer hem, och jag följde henne till bussen och såg till så att hon kom hem... sen mådde vissa lite dåligt, och vi gick och lade oss... vet inte riktigt när jag somnade, men kanske gick och la mig vid typ 2 nån gång.... 

imorse vid typ 5-6 på morgonen började amandas föräldrars väckarklocka ringa (jag sov i deras rum) och jag var tvungen att snooza typ var tionde minut för att jag inte visstehur man stängde av den...sen kom camila in till mig vid typ 10, och så gick vi upp... lade oss i sofforna och kollade på tv ett tag, och efter det kom även amanda upp... då gick jag ut med hennes vovve, buddy, medan de andra städade lite... när jag kom in åt jag frukost, slappade lite, och sedan åkte jag hem...

nu sitter jag vid datorn hemma, och ska snart örja skriva utkastet till en novell jag ska skriva i engelskan... vi ska ha med oss utkasten imorn, och få feedback på det vi har skrivit. :) jag har redan en ide om vad jag ska skriva, nu gäller det bara att få ner det på papper... :D

aja... kanske skriver lite mer senare, annars imorn antagligen...

puss o kram!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0