Söndag...

godkväll människor.

idag har varit en ganska slapp dag, syrran kom hit (hon ska till indien på tisdag, och ska vara där i 7 veckor, så vi måste träffa henne innan hon åker) vi åt tacos, ochsen lite kakor och drack julmust! julmust rockar! :D

jag har ännu inte berättat den största nyheten på länge... Min lillasyster har fått en kattunge! och han är hur sööööt som helst! hanheter nu oficiellt Simba, och är som sagt urgullig! alla vi kännersom har sett honom säger också att han är jättefin, och det är faktiskt sant, sötaste katten jag sett på länge, och han har jättefin teckning i ansiktet... lägger upp lite bilder på honom här nedan sen...  men iaf... han hoppar omkring här runt mig i vardagsrummet just nu, och leker med typ allt som går att leka med... så gullig! han har typ sovit hela dagen, eller, för det mesta iaf, och lekt lite också, men nu har han blivit jättepigg, och kan verkligen inte sova. han skulle sova tillsammansmed min lillasyster i hennes rum, men eftersom han hoppar omkringoch skuttar som en galning kan de inte precis sova... så jag tog ut honom hit tills han har lekt av sig. just nu går han omkring på databordet och tittar på mina fingrar på tangentbordet, och tycker att det är jättefascinerande att de rör sig så snabbt... okej, typ gulligaste någonsin nu då... jagsitter ju och skriver, och så rörde jag på musen, då tittar han upp på skärmen och försöker typ fånga pilen... jaa... jag skulle kunna beskriva alla hans rörelser i detalj, men det skulle nog inte vara lika kul som att kolla på honom i verkligheten... så det får sluta där.

men iaf... syrran kom hit, och träffade då såklart kissen, som vi köpte i värmdö igår morse, btw...  och vi hade trevligt... hon kommer hit imorn igen, men bara för att säga hejdå på riktigt, så det blir inte så länge... fan, kommer säkert börja böla lr nåt.... gjorde det när hon skulle åka jorden runt, fastdet var ju en annan grej, eftersom hon skulle vara borta så mkt längre. det fins en positiv grej med att hon åker iaf... hennes lägenhet blir ledigm så jag kan typ vara där när jag vill och ha fester och grejer... det blir nice... inte för attden är så stor, men som amanda säger: finns det hjärterum så finns det skjärterum... och det är ju fan sant...

sen gick syrran hem, och jag började göra lite läxor, svenska och engelska... har engelskaprov imorn, så jag skulle förbereda mig till det... tror att det går bra, det brukar det göra. och på tisdag får vi tillbaka resultaten från matteprovet... får se hur det gick... 

senare hyrde vi Pirates of the carribean, at worlds end... :) den var najs... jag älskar de filmerna, de är hur coola som helst, men jag älskar de antagligen inte lika mkt som min kära vän anna... din lilla sparv... :P jaja... jack sparrow är hur rolig som helst, och speciellt i den här filmen... jagvet inteom det är jag som har glömt de andra filmerna lr om jaghar rätt, men jag tycker att humor-mivån var högre i den här filmen än i de andra... 

faan... hur lyckas jag alltid skriva aslångt när jaghar tänkt skriva lite bara? jag vet inte... men det gör jag iaf... oh, well... 

här är lite bilder iaf:

image28

image29 

image30

det var några bilder på honom... lägger upp mer sen... nu måste jag gå och duscha... :)

btw... han ligger vid tangentbordet och sover just nu... ! :D sötis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0