Torsdag...

hallojsan folket!

imorse vaknade jag vid typ 07.10, lyckades INTE försova mig imorse, good for me! :P tog med mig kameran jag lånat från skolan till fotouppgiften, rullen jag hade fotat, och åkte till skolan. foto som första lektion, en av de roligaste lektionerna någonsin, jag älskar att fota! :D så, som sagt, skulle vi framkalla våra bilder idag, eller, negativen rättare sagt, och sedan göra kontaktkartor. (nu fattar nog ingen ett jävla skit av vad jag skriver, men iaf...) :P så, vi fick gå in i de där pyttesmå mörkerrummen, (och de är verkligen pyttesmå, och man ser ingenting, eftersom det måste vara helt svart, så att inte filmen blir ljusskadad) och sätta på filmen på en liten rulle, rulla upp den, lägga den i en burk, gå ut igen, "agitera" i framkallning, stop, fix och speedwash, och sen rengöra i vatten ett tag... sen torkar man av filmen väldigt försiktigt och hänger den inne i ett torkskåp och tar rast ett litet tag, tills filmen har torkat... sen tar man filmen, och går ut och framkallar en massa bilder... (om ni tycker att det där var komplicerat så skulle ni bara veta hur lång texten hade blivit om jag verkligen hade skrivit allt man gjorde... det är såååå mkt mer än baradet jag nyss skrev, man kan kalladet en liten sammanfattning :P)
 men iaf... det var kul! men jag var astrött, och vrålhungrig! så jag och amanda bestämde oss för att gå och äta på Max... njutning i allra högsta grad! <3 fast det är jävligt dyrt... men det är det värt ibland! på vägen till Max träffade vi Jennifer, som vi tvingade att följa med oss och äta... :) det var sååå gott att jag typ dör vid tanken på det... men iaf... :P
sen skulle vi till älvsjö-mässan och gå och kolla på en massa högskolor och grejer... men grejen är den att jag fortfarande inte vet vad jag vill göra efter gymnasiet, asså verkligen ingen aning, alltså var inte det där så nyttigt för mig... så jag och jennifer stack efter typ 20 minuter, högst... åkte hem, och fick värsta nostalgitrippen när jag åkte buss förbi bandhagen... (där min gamla skola ligger) :D kom hem tidigt, och slappade som vanligt framför teven ett tag (OTH) innan jag gick ut med hunden... nu har jag nyss varit i badet i mer än en timme, och det var sååå härligt, typ det mest avslappnande jag varit med om på länge! 

nu ska jag sitta vid datorn ett tag, sen ska jag sova... imorn är det fredag, och sen är det lördag! och på lördag är det öppet hus, och vi ska sitta i kulturamahuset och rita av en naken kvinna... (kroki) så att folket som funderar på att börja konst och design får se lite vad vi gör... efter det är det party hos amanda! och det ska bli så jävla kul, det kommer typ massa folk från klassen också, som inte var där sist, så vi blir nog fler den här gången... är taggad iaf! :D 

aja... gonatt, typ... :P

puss o kram    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0