Måndag

tja. dagen har väl varit okej... I guess.
vaknade, åt lite frukost, gjorde mig i ordning, och ut med hunden. sen åkte jag till skolan.
svnska som första lektion, vi satt och lyssnade och läste ur boken "ett öga rött" sen fick vi typ beskriva språket i boken och grejer... jag kunde typ inte tänka så bra... haha. men jaja... :P
sen var det engelska, och 2 killar i klassen hade "låtredovisning"... sen fick jag ont i huvudet, för vi fortsatte med engelsk historia.. sjukt invecklat och jobbigt att förstå, vi ska typ kunna en massa saker också (!) haha. :P
sen hade vi lite håltimme, så vi satte oss på 2an i sofforna och chillade och snackade. najs var det.
sista lektionen var kultur och idéhistoria. läraren hade genomgång av lite konst och sånt... impressionism, postimpressionism och massa grejer... som vi ska typ plugga in till nästa gång.

sen åkte jag hem. nu har jag ätit middag och kollat lite på tv. satte på 5an, och det var det avsnittet av OC då Marissa dör. så sorgligt... grät typ massor när jag såg det första gången (vilket var aslänge sen, då jag var typ besatt av OC)... men iaf... nu sitter jag här. måste ut med hunden nu. men skriver mer senare...

åh, vem har INTE varit sjukt irriterad på vädret idag? vaknade på morgonen och frös lite, typ 3 sekunder senare var det skinande sol och asvarmt, och jag satte på mig endast mitt fodral från gina och ett par lövtunna leggins, samt en tjocktröja och min gråa vårjacka. varmt när jag går ut med hunden, och på väg till skolan. väl inne på lektionen ser vi hur regnet öser ner, och sen när vi går ut igen till nästa lektion har det slutat regna, men det är aningen kallare och väldigt mulet... sen kommer solen fram lite mer en stund senare då vi går ut och tar frisk luft, och sen när jag ska hem håller jag på att fryas ihjäl... JOBBIGT. hatar jävla sverigeväder... knas alltihop. man vet aldrig vad man ska sätta på sig för kläder för att man varken ska svettas eller frysa. lyckas nästan aldrig med det heller. men men... som sagt. ut med vovve. sen blir det chill här hemma... sitta vid datorn, tv, mm... :P plugg? nä, det enda jag behöver göra är att häfta ihop några papper som jag ska lämna in imorn... sen är jag klar. så... najs. :)

kram på er. <3 slänger in en dagens outfit här senare också... :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0