TJOHOOO! blogg.se is back in the biz'! :D

trodde inte att min bloggning var så viktig för mig, men det har faktiskt varit lite tråkigt att inte kunna skriva av mig ett tag. har ju velat dela med mig... på nåt sätt... istället har jag typ bombat bilddagbkoen, haha. :P
men hej igen på er! humm... vad ska jag skriva då? när var egentligen senast jag skrev?
haha... har typ skitmycket att skriva, men ändå inte, eftersom det har gått så pass långt tid att man möjligtvis inte kan få med allt.

min dag har i alla fall varit bra... aningen konstig... på nåt sätt.
vaknade tidigt imorse, gjorde mig i ordning och åt frukost, sen stack jag till skolan. hade gympa, utan lärare, och vi var bara 2 där, jag och J. vi gymmade. kuligt, kändes som om jag verkligen tränade. kommer ha VÄRLDENS träningsvärk imorn. haha. men det var bra, för jag gjorde massa mag- och ryggövningar, ryggen måste vara det stället på kroppen där jag är mest otränad, och får ofta ont i den. så det är ju bra att man tränr upp den. men det var jävligt svårt.
sen skulle vi egentligen haft matteprov, vilket ALLA fasade, eftersom vår mattelärare aldrig kommer på lektionerna, han är typ sjuk hela tiden, så vi hr typ alltid olika vikarier, som typ inte har nån aning om vad vi håller på med, eller vad de själva håller på med för den delen. så vi vet inte vad vi behöver kunna, och vi vet inte hur vi ska räkna och så... så det såg vi inte precis fram emot.
men så visar det sig att han var sjuk idag igen, och en annan vikarie (den här gången en tjej) skulle ha oss, som inte ens visste att vi hade prov. dessutom var hon en svenska/religionslärare, så hon visste ju inte mer än oss om matten vi skulle räkna. dessutom var vi absolut inte många på lektionen, bara jag, A och J, så vi fick gå.
Asså, vår matte är ju HELT fucked up. aja... vi snackade med rektorn igår iaf, så vi får väl hoppas de löser det, för annars går det ju ut över oss. :/
jaa... sen hade jag ju bestämt med min mentor att vi skulle ha utvecklingssamtal efter lunch, och han skulle ringa mig vid typ 12 och se hur det blev. så eftersom jag hade massa tid att döda, så åkte jag med A hem. jag fick lite mat i magen, och så satt vi och kollade på tv.
tiden gick och gick, och snart blev klockan 12, halv 1... jag sms:ar min mentor och frågar när vi egentligen skulle ha samtalet, men får inget svar... sen ringer han mig vid typ 12.50, och säger att han (som jag trodde) hade glömt bort mig. :P haha. knas. så vi får ta det en anna dag istället, men det blir nog bättre, för då kan mamma vara med också. :)

så jag åkte från A, och hem till mig.
när jag kom hem åkte jag och vovven ner med mamma med bilen till cetrum för att kolla om jag kude ta ut pengar med mitt kort, skulle prova en kod som jag trodde jag ade, men den var fel. (helvete).
sen gick jag och vovven hem igen. väl hemma bestämde jag och lillasyster oss för att åka in till farsta. de håller ju på och renoverar mellan farsta strad och gullmars, så man måste ta en ersättningsbuss och grejer, som det var jättemkt folk på. haha, vi gick upp till bussarna på gullmars, och såg en med nr 18 på (vår buss), så följde vi efter den, och trodde hela tiden att den skulle stanna, men den åkte runt. sen stannade den, och vi var redo att gå på, ,n då sa chauffören att bussen vi skulle ta gick från andra sidan. (om ni nånsin varit uppe vid bussarna vet ni hur många busshållplatser och hur många olika bussar som finns däruppe, så vi var typ rätt lost. dessutom stod det ju inget på nån skylt, eftersom det bara är ersättningsbussar som inte brukar gå där) sen såg vi vår buss igen, och skulle springa över vägen för att ta den, men det kom ju feta bussar från alla håll, och vi ville ju inte missa den, så vi sprang halvvägs ut, var nästan på väg att bli överkörda, och jag drog med mig syrran tillbaks till  där vi sprang från igen, och sen sprang vi över. haha. sjukt läskigt. men vi klarae oss iaf, och sen fick vi stå/sitta sista vägen på en överfull buss med folk, och det var varmt och jobbigt.
när vi ÄNTLIGEN kom fram till farsta gick vi in på Gina Tricot. lillasyster skulle köpa nåt där, hon köpte ett fint linne. :) sen gick vi upp till glitter, för jag skulle köpa mina solglajjor som jag ville ha förra gången vi var där, när jag inte hade tillräckligt med pengr var med mig. innan hade de funníts i vitt och svart, och jag hade lutat åt det svarta hållet, men velat lite... men nu fanns inte de svarta kvar. lit av en disapointment, men jag köpte de vita istället, och de är najs. :D 
sen åt vi på mcdonalds för de få slantarna vi hade kvar, hade behövt äta mer båda två, men hade ju inte haft några pengar kvar för syrran att komma hem på sen. :P så vi sket i det. 
sen åkte vi hem. aningen lugnare hemväg än ditväg. :)

när vi kom hem igen spelade vi lite rayman raving rabbids 2 (lillebror fick den i födelsedagspresent). det var roligt. tråkigt att det inte finns dans bara.... :(

sen åt jag lite, och kollade på vänner, och so you think you can dance. och sen satte jag mig vid datorn. har tagit mig sjukt länge att skriva det här inlägget, men bara på grund av att jag blivit störd ett flertal gånger. :P 

så... humm. nu ska jag väl ta ett bad, och sen läsa, och sova. skulle vilja blogga mer, men har inte riktigt tid. vi får se hur det blir. :)

hörs senare iaf. puss <3   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0