Idag...

... har jag gjort klart mina presenter till min styvpappa, hämtat lillebror från skolan och bakat en kladdkaka. :)
Idag är ju min styvpappas riktiga födelsedag, men vi ska fira honom på fredag, så han får alla presenter och så då.
så idag fick han bara lite kladdkaka. :P men det var nog bra det med.
 Jag lyckades nog med min kaka idag faktist. inte för att jag inte brukar göra det, de flesta gillar den alltid, men idag tyckte även min lillebror om den, och han brukar alltid klaga när jag ska baka kladdkaka och inget annat...
och själv har jag ätit så mycket av den att jag nästan mår lite illa... men bara liite. :P

Den tiden av dagen jag inte har gjort det jag skrivit om redan har jag promenerat med vovve-kisse i skogen, letat efter jobb och chillat framför tv:n.

Nu känner jag mig inte lika opepp som har har gjort de senaste dagarna.
Det gäller ju bara att man blir lite mer fysiskt aktiv på ett eller annat sätt för att man ska bli på bättre humör, eller ja, för mig i alla fall, tydligen.
Sitter man inne hela dagarna är det ju inte så konstigt om man blir lite deppig...

Nu ser jag faktiskt fram emot skolan.
Det känns bra att vi har ett längre lov än de flesta andra, för då hinner man få lite bättre perspektiv på saker och ting, och faktiskt nästan längta efter att få börja igen.
Inte för att lovet har varit tråkigt, tvärtom, men skolan är faktiskt också rolig. och bra.
Nu gäller det för mig att fundera en massa under mitt sista år... vad jag vill göra efter det är slut.
Det skulle kännas bra om jag hade det klart för mig när jag väl kommer till den punkten i mitt liv då det är bra att veta.

Och, en till sak jag ser fram emot är att börja träna.
Inte för att jag har något bestämt riktigt än, men JAG har bestämt mig för att jag ska börja i alla fall.
Jag ska ta de pengarna jag får i slutet av den här månaden och lägga dem på ett gym-kort.
Så kan jag gymma tillsammans med A. :)
Jag vill så gärna träna och bygga upp muskler, så att jag sedan kan gå över till lite annan träning, då man behöver stabilitet i kroppen för att inte göra sig illa. det enda hindret för mig innan när det gäller träning har varit pengarna...
så nu ska jag verkligen se till att jag inte gör av med mina pengar på annat.

Nej... nu ska jag väl kanske gå och lägga mig snart.
Jag är inte speciellt trött, men klockan börjar bli ganska mycket med tanke på att jag ska upp vid 9 och ut med hunden.
Så...

Men vi får se.
Kanske tittar in här igen senare...
eller snart.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0