Jag kan inte sova...

Nej... jag kan ju inte det när sånt här är på gång...
det är så jobbigt.
man vet att man ska åka iväg imorn, och alla andra vet det också.
man (man=jag) går runt hela dagen och mest kvällen och tänker: "är det något jag har glömt? vad ska jag ha med mig? vad ska jag ha på mig? har jag fått med allt? måste komma ihåg att packa ner dem där imorn bitti... inte glömma... präntar nu in i hjärnan att jag INTE ska glömma tandborsten imorn." osv, osv. bara går runt och köänner mig orolig över saker man inte behöver oroa sig för. 
som min kär vovve. han ser så glad ut, och jag älskar min bo. men sen när jag pratar med honom om att jag ska åka ser han ledsen ut. och då blir jag ledsen. han vill att jag ska vara med honom hela tiden och bara ligga och gosa på golvet eller nåt... men det går ju liksom inte. ibland blir han tillochmed sur när jag ska gå till skolan... 
men, sedan, även om jag vet att han blir ledsen när jag lämnar honom vet jag ju ändå att han kommer ha det bra. 
och den här gången är det ju bara jag som åker, och ingen annan. så han är ju inte precis ensam, eller hos någon han inte känner eller inte är van att bo med annars. 

nej... nu får jag lägga ner...
men jag blir såhär... konstig innan jag ska åka. 
sen när jag väl träffat A imorn bitti, och vi är påväg, och särskilt när vi kommit fram, kommer allt vara bra igen. 

usch. jag hatar kvällen före. 

men... kanske borde sova snart?

nej... kommer inte funka.

kanske ska kolla på nån  film och sen sova?... vilken då?

de enda filmerna jag har nära tillhands är freaky friday och a lot like love... är inte riktigt sugen på nån av dem.

orkar jag ställa mig upp och leta? knepigt.

annars kanske jag kan sätta på tv:n och se vad som är på...

humm.


I'l be back.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0