Bond, bond, BOND DAMNIT!

Tjenare.
Idag har varit en sån där bonding-dag på min skola...
först gick vi och lyssnade på en konsert som några andra klasser höll.
blev lite irriterad på att de sjöng gospel, bara låtar om "we worship you, oh lord" och "jesus, jesus, jesus" på en skola.
Som om ALLA i hela gymnasiet hade den religösa tron.
vilket vissa inte har, som jag till exempel, och många andra...
så det satt jag och kände obehag över ett tag. (tro inte att jag tycker det är fel av folk att tro på gud eller så. om det hade varit i en kyrka hade jag inte brytt mig alls, men i såna här sammanhang blir det liksom fel...)
sedan gick vi ut och fikade, och väääntade på att lärarna skulle snida sina så välplanerade och perfekta planer, vartefter vi blev indelade i grupper, med typ en till från sin egen klass (för oss 3or som är få som... få) och några 2or och 1or.
 Sedan, i vanlig ordning, fick vi gå runt till olika stationer och lösa olika uppgifter genom att samarbeta, vår skolas försök till att få folk från olika klasser att lära känna varandra...
Och även om jag tycker det där med att vi ska bli "Vi" är lite uttjatat och onödigt hade jag faktiskt ganska roligt. :)
så det var inte såå hemskt. 

Sedan gick jag och A hem till henne där jag stannade en kort stund, vi åt upp den kladdkakan jag hade med mig som var kvar, och provade att sätta upp vårt tält. :D skönt nog var det typ aslätt att både sätta upp och ta ner, så vi kommer inte få så jobbigt när vi ska göra det varje kväll och morgon i dryga 2 veckor. 
men fan vad kul det ska bli! Vi bara längtar, vi sitter och pratar om det typ hela tiden, och planerar, och ALLA av oss tänker på det verkligen typ HELA tiden.

Just nu sitter jag här i sängen vid min dator och ska typ göra mig i ordning... 
imorn blir det nån till bonding-dag, fast denna gång i hellasgården, och då ska ALLA inriktningar göra saker tillsammans... får se hur det går. :P

skriver mer senare, eller imorn. 
kraam <3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0