Fredag var det ja

Svårt att hålla koll på dagarna såhär i juletid... :P
Men fredag är det, och helg, men det är ju ingen skillnad precis nu på lovet.

Idag var en trevlig dag.
Vaknade i lagom tid, så jag kunde gå ut med vovvs. :)
gick en liten mysig promenad, och sen hem igen. 
Väl hemma bestämde jag och mamma oss för att vi inte pallade med julmat just nu, så vi gick ner och handlade varsin god maträtt (jag tyckte min var god, mamma tyckte hennes var god). Jag köpte strimlat nötkött, grädde och klyftpotatis och gjorde kött i massa sås och... ja, klyftpotatis. :P höhö. Mamma gjorde lax och räkor och massa sånt nyttigt.
åt i frid, sedan ringde jag storstrumpan och frågade om hon skulle komma hit idag, varpå hon bjöd med mig in till stan för att kolla på lite mellandagsreor.
Vi gick runtett långt tag, och jag köpte (utan pengar... höhö. lånade av syrran) 2 saker på gina tricot. En klänning och en tröja/skjorta/t-shirt... vet inte riktigt, men väldigt snygga var de iaf. ;)
Vi blev trötta och åkte hem igen, jag färgade hennes hår, och vi kollade på tv.
Fotade lite sen också, och sen chillade vi lite till. Mama kom hit på rasten en stund också.
Nu är de båda borta, och jag sitter här vid den "stora" datorn. Tänkte redigera lite bilder... meen, tror det var nån film på tv.
Får väl se.
Nån gång måste jag ju fortsätta redigera bilderna, och nu när ingen annan behöver den här datorn är det ju världens bästa tillfälle.

Ska sluta skriva nu i alla fall...
Men ÅH!
Nu kan jag lägga upp nån gammal rolig bild, om jag hittar nån...
det är ju nämligen så att alla mina gamla bilder fortfarande liffger på den här datorn och inte min laptop.
Så här kommer den:


Jag i blont, långt hår för en del år sen... galet.

Quite the transformation, eh?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0