Hemskrivning i historia

Just nu sitter jag och pluggar, har gjort det i kanske 2 timmar eller nåt sånt... lite mer?
Har en hemskrivning i historia att skriva. Har hittills skrivit lite mindre än 2 sidor, svarat på 2 frågor av 3. Men jag vet inte om de svaren kommer behöva utvecklas mer senare...
Hemskrivningen ska ju vara på högst 4 sidor, så jag är nog på rätt spår tror jag.
Det är helt sjukt. Jag har ALDRIG i hela mitt 18-åriga liv, tyckt att historia (i alla fall sån historia om krig och konflikter och så) varit intressant på nåt sätt. Har alltid avskytt det. Och nu, helt plötsligt, sitter jag faktiskt och är ENGEGERAD när jag skriver om just sån historia som jag avskytt hela mitt liv... Beror detta på att man bryr sig mer om såna saker när man blir äldre, eller att jag har en väldigt bra lärare? Kanske lite av båda. Min lärare är faktiskt jättebra. True thing.
Så jag ska nog skriva lite mer på den (ska vara inlämnad på onsdag, skulle egentligen varit inlämnad på torsdag den här veckan, men JAG lyckades få honom att ändra deadlinen), och sen gå ut med hunden och chilla framför film med min familj. :) Trevligt trevligt. 


Revolution ja, sånt som jag sitter och pluggar. Och jämför... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0