Hemma igen...

hej hopp. nu är vi hemma igen, jag och bo. vi har som sagt varit hemma hos Amanda och hälsat på, och haft det trevligt.

åkte dit igår, vid halv 4 nån gång... när vi kom dit så bar det ganska snart ut med vovvarna, och vi gick till en ganska stor rastplats där vi kunde släppa dem lösa. de ville dock inte riktigt leka med varandra, utan sprang omkring (i pelles fall blev det mest lunkande) på egen hand.
sen gick vi tillbaka "hem" igen. A's pappa kom hem, och började laga god mat, som doftade i typ timmar. vi blev JÄTTEhungriga... sen kom hennes mamma hem också. vi chillade ett tag, och kollade på dåliga barnprogram på tv, bara för det inte fanns nåt annat att titta på typ... och sen var maten klar. 
vi åt. mumsigt. :) sen gjorde A efterätt. det var också gottigt. 
sen var det melodifestivalen, och vi kollade endast i syftet att se vilken låt som tog priset för kvällen sämsta låt. satt och skrattade, och mobbade de flesta. ingen låt var riktigt bra, men det fanns väl några som var okej, och faktiskt ganska bra. Jag "kände" en av låtskrivarna... eller, jag känner hennes son, vi gick i samma klass i grundskolan. hon som skrev låten till Sanna Nielsen. och det var den enda låten som jag tyckte faktiskt var ganska bra. resten var inte alls så trevliga. :P
efter vi hade kollat på alla bidrag, och skrattat en del, satte vi på en film, "Gone Baby Gone". den var asbra! det är Ben Affleck som har regisserat den, och hans lillebror, Casey Affleck, som har huvudrollen. den handlar om ett par som arbetar med att hitta försvunna personer, och som får i uppdrag av ett annat par att hitta deras försvunna systerdotter. mamman till flickan är alkohol och drogmissbrukare, och tog inte så bra hand om dottern, och visar inte så väldigt tydligt att hon saknar sin dotter. när de väl börjar undersöka fallet närmare är det mycket som verkar skumt, och det visar sig att saker inte riktigt var som de hade trott. jävligt bra film, asså.
efter filmen var slut kollade vi upp vilka som hade gått vidar till final och andra chansen i melodifestivalen... och blev väldigt nöjda och glada när vi fick reda på att carola INTE hade gått vidare direkt till finalen. haha. kollade på ett klipp från en intervju med dem, och man såg att de liksom kokade inuti när de stod där och sa: "vi är gansk... eh, vi är nöjda." haha. skrattade och log. jag är hemsk, men det är de med, så det så! MOAHAHA! nej, gud... nu får jag lägga av...
sen var det ut med vovvar som gällde. gickbara en liten kort promenad så de fick göra det de behövde.
sen gick vi och la oss i sängen, och låg och pratade en massa knas innan vi somnade.

vaknade vid typ halv 10 eller nåt sånt imorse. och gick ut med vovvar. när vi kom in hade A's föräldrar gjort i ordnong god frukost, och vi satte oss och åt.
jag stannade där till typ... kvart i 12, sen åkte jag och bobo hem. och nu sitter jag här. :)
nu ska jag... typ sitta lite till vid datorn, sen kommer syrran hit vid 3, vi ska äta och så... sen måste jag fixa med min "kompanjon" i kultur och idéhistoria-arbetet, och tänka ut hur vi ska redovisa imorn, vem som ska säga vad, och sånt tjafs... 

en bild från imorse... vi är trötta.

image154

jaa... jag har haft det trevligt. hur har er helg varit?

kram <3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0