oh no, it's me again...

vem försöker jag lura? som om jag någonsin kommer gå och lägga mig innan klockan halv tolv, om det inte är så att jag typ är sjuk och jättetrött. men nu är jag ju inte ens trött...
gud vad jag måste vara irriterande. inget vettigt hasr jag att skriva om heller. bar hur knäpp jag är som säger att jag ska gå och lägga mig, men sen inte gör det.
men egentligen, vad spelar det för roll? varför ska jag tänka på när jag går och lägger mig? de få gånger jag verkligen gått och lagt mig "i tid" har jag motvilligt vaknat morgonen efter och varit tröttare än någonsin, för att jag fått känna på den ljuva känslan av att sova längre. då vill man ju inte bara vara tvungen att gå upp ur sängen. alltså är det EGENTLIGEN smartare om jag går och lägger mig lite senare, eller, ja, den tid då jag brukar gå och lägga mig, för då är jag någorlunda "pigg" morgonen efter, och det blir lättare att vakna... then again, det är ju skönt att sova, och drömma, så varför inte lägga ner mer tid till att göra det. när man vet att man ska upp tidigt, så går man och lägger sig tidigare, för att kunna drömma så länge som möjligt. imorse blev mitt drömmande avbrutet på grund av en viss vovve, och jag klandrar honom inte för det, han mådde ju dåligt. men grejen är den, att om jag hade gått och lagt mig tidigare igår kväll, så hade jag börjat drömma tidigare, och då kunde jag ha avslutat min dröm i lugn och ro innan jag var tvungen att springa ut i regnet för att sitta i en timme på en kall, våt sten.
hmmm... för det första är jag flummig, av någon anledning som jag inte har någon aning om vilken den är... och för det andra... har jag kommit fram till att det nog egentligen är dumt att gå och lägga sig tidigare, fast ändå inte. so, where does that put me?
ska jag gå och lägga mig nu, förhoppningsvis kunna omna så att jag hinner drömma längre, eller, ska jag sitta uppe i någon timma till eller så, antagligen somna på fläcken, drömma, och bli avbruten i mina drömmar tidigt på morgonen?
vet inte. fortfarande. så det blir väl alternativ 2 antar jag. eftersom jg inte kan bestämma mig. 

nu måste ni ha haft himla kul när ni läste allt ovan, mina grubblerier om sömn. haha. ibland kan jag flumma iväg som en galning... kanske inte har visat så jättemycket av den sidan av ig här än, men nån gång har ni nog märkt att jag är lite knasig... :P detta är dock inget ni bör vara rädda för. 

jaa... nu ska jag... ehm. ja. göra nåt som jag inte riktigt vet vad det är än. 

påminn mig att aldrig mer skriva ett inlägg där det står att jag ska gå och lägga mig snart om det inte är skrivet efter tolv. haha. men det kommer jag antagligen göra, tyvärr. that's how I work... :P

 vet ni vad jag nyss tänkte skriva? just precis: "nu ska jag nog gå och lägga mig snart..." jag är hemsk! men det är liksom typ rutin... eller nåt sånt... haha. bara för att jag borde gå och lägga mig, och för att det antagligen är det sista inlägget för dagen (fast det vet man ju dock aldrig heller när det gäller mig) och för att det bara känns bra att avsluta med den meningen på nåt sätt... haha.

aja. men gonatt igen, på er som ska sova.
ha en trevlig resterande natt för er som ska göra annat än sova. och hejdå för mig. :P

kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0