Onsdag, torsdag, lite fredag

Hej. jag vet att jag inte har skrivit så mkt på sista tiden, men det är bara så mkt som händer, och ska göras. jag har varit sjuk, och mår fortfarande inte helt bra, och vi har massa läxor som ska göras i skolan... sen skrev jag ju ett jättelångt inlägg i onsdags, som inte publicerades, och eftersom det blivit så förut blev jag aningen lack, och orkade inte bry mig tillräckligt för att skriva om allt igen....

men iaf... I onsdags var vi på hagagatan, och första lektionen var bild, då vi målade på våra porträtt. det var kul. sen var det form, då vi skulle forma saker med stål, men jag kände mig inte alls inspirerad, tråkigt nog, och därför fick jag inte så mkt gjort på den lektionen.... efter det hade design, då gick vi till arkitektmuseum. fick intenåt ut av att göra det alls... men men. 
väl på museumet ringde sheila mig, och berättade att hon var på väg till flygplatsen. hon ringde mig idag också, hon är i england nu, och har det bra. :) kommer sakna att ha henne här, men hon kommer säkert få det asbra där, så jag är glad för hennes skull. 
iaf... efter museet åkte jag, A och J in till gallerian och tog en varsin brownie med glass på american cookies. jättegott! <3 älskar det. :) sen åkte jag hem...

i torsdags, asså igår, hade vi foto. framkallade bilder och så... kuligt kuligt. :) jag blev klar med alla mina bilder innan vi hade slutat, och satt i mörkrummet tillsammans med de andra som framkallade, med en fot på ett bord och den andra halvt nerstoppad i en papperskorg och lyssnade på 107,5. låtar som "buffalo soldier" och andra godingar ljudade genom rummet, och jag satt och diskoade med, sjöng och dansade, så mkt man nu kan dansa sittandes i en konstig ställning på en stol, men aja... :P Lina: "do you really want to huuurt me? do you really want to make me cryy? do you really want to huurt mee? do you really want to make mee cryy?... dudududuuuddududu..." osv, osv... :P jag var nog rätt irriterande hela dagen igår känns det som, men vafan, vem bryr sig? XD
efter foto åt vi lunch i cafeterian, för omväxlings skull. det är nästan hemskt, men vi åt INTE på Max igår... :P det har ju blivit som en torsdag-tradition. men vi var inte så sugna igår. 
sen var det engelska, då vi jobbade lite i grupperna och bestämde vad alla skulle göra. 
sen var det naturkunskap... vi fick inte tillbaka våra prov. istället gjorde vi nån konstig grej som NASA hade gjort, man skulle typ välja vad man skulle prioritera att ta med sig om man gick vilse på månen. det var faktiskt ganska kul... eller, om man jämför med allt vi gjort på de andra naturkunskapslektionerna. 
när jag kom hem sen efter skolan kom storasyster hit, och vi åt mat och så.... och sen spelade vi wii. :) hihi.... roligt var det. 
sen var jag tvungen att plugga.... skrev ett knasigt tal.

idag hade vi svenska som första lektion, då vi skulle ha hållt talen, men de flesta kände sig inte redo, så vi får göra det nästa vecka istället. :) 
sen var det estetisk orientering.... då vi gjorde det vi brukar göra, mest ingenting.... några redovisade sina arbeten.
sen åt vi i cafeterian, och sen var det practical art, då vi gick igenom lite hur långt vi kommit hittils i vårt arbete...
mitt i den lektionen ringde sheila, och vi pratade tills jag slutade, och medan jag gick från skolan, och till jag åkte hem.
 
nu har jag kommit hem för ett litet tag sen.... de andra har köpt pizza, så jag ska gå och äta nu.

ha det bra, skriver mer sen.

kram <3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0