Onsdag...

hello! :D
idag är det onsdag... men det kanske ni redan visste? :P
har varit i odenplan idag och målat, anträngt min väntra hand jääävligt mkt, och klippt och klistrat...
dagen började med en bildlektion, och som tur var så gick vi rakt på sak idag, och började måla på en gång, istället för att gå genom en massa skit först. :P najs. :)
jag arbetade med ansiktet idag (alltså på porträttet), och försökte fixa rätt skuggor i huden och så... jävligt svårt, men tillslut lyckades jag nog ganska bra tror jag. jag blev nöjd iaf. :)
efter bilden gick vi på lunch. jag hade glömt pengar idag... bajs! men mina vänner var snälla och lät mig äta av deras mat tills jag blev mätt. <3 :)
sen hade vi form, och jag arbetade som en galning. :P som sagt så var förra formlektionen inte så värst givande för mig, jag var oinspirerad och fick inget vettigt gjort. men som tur var tog jag mig i kragen idag och började i princip om från början. just nu har jag inget att visa gällande processen, men jag har varit jäääävligt aktiv... haha. först tog jag bort lite saker som jag lagt dit förra lektionen som jag inte blev nöjd med, och sen borrade jag en jävla massa hål i en plåt med en tung jävla borrmaskin... stod med ena handen på plåten och i den andra hade jag borren, och när jag väl tryckte in "knappen" dom gjorde att borren började borra gick det knappt att borra igenom, för jag tryckte inte in borren tillräckligt hårt, och sen slutade den inte borra eftersom borren var så tung att mitt finger trycktes in i knappen... haha... nä, riktigt såå jobbigt var det noginte, men fan vad ont jag hade i handen efteråt! jag lyckades hitta rätt teknik efter ett tag iaf... så jag var duktig. :D hihi...
haha... och efter helvetesborrandet var jag tvungen att bända ståltråd, ganska tjock sådan alltså... mina händer typ darrade, men det gick bra iaf. jag tror all den där hårdträningen särkte min hand iaf, för om man jämför hur jag klippte av ståltråden innan och efter jag borrade, så kan jag ju definitivt säga att det gick lättare efter borrningen... av någon konstig anledning. haha. :P men aja... jag jobbade hårt iaf. ni får se hur det blir sen när jag har kommit lite längre på arbetet, eftersom just nu är det bara en massa ståltrådssnurrar och ett plåtträd, typ... haha. :P

efter formen var det design, då vi klippte ut bilder ur tidningar för att göra inspirationscollage till lusthuset vi ska bygga. (vi ska inte bygga ett riktigt lusthus, utan bara en modell....) :P jag har bestämt mig för att göra det i afrikansk stil... och har en ganska bra aning om hur jag vill att det ska se ut. :) det blir nog najs.

sen var det tid att åka hem, vilket var skönt, eftersom jag var trött!

när jag kom hem åt jag mat (tortillas igen... haha) mumsigt iaf... sen gick jag ut med hunden...
när jag kom in med vovven la jag mig i sängen och övade in talet jag ska hålla på fredag (i svenska asså)... det gick bra, kan det typ utantill nu, men borde träna lite mer, eftersom det är rätt så lätt att glömma allt när man väl står där... så jag ska öva in det mer imorn. :)

sen kollade jag på vänner, och sen gick jag och tog ett bad. ^^ skönt. och efter badet var det lost.
asså, nu är det samma sak igen! 3 serier som har premiär på exakt samma tid, samma dag. och alla de 3 serierna följer ju jag självklart. på 3:an är det Top model, på 4:an Lost, och på 5:an Greys anatomy. irriterande. så vi kollade på lost, spelade in top model, och jag har kollat upp vilken tid reprisen på greys anatomy är... haha... jag är lite av en tv-tönt... men men... :P

nu ska jag nog snart gå och lägga mig... måste bara plugga lite inför grammatikprovet i engelska imorn först... jag kan det mesta av grammatiken rätt bra redan, men det var några glosor vi skulle kunna också, och jag kan inte alla än... så... 

men jag är jävligt trött... så efter pluggandet går jag och lägger mig. 

ha det bra!

kraaaam <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0