Plugg, plugg, plugg... Poe.

Hallelåja! :P

idag har jag varit i skolan, som vanligt...
vaknade jättetrött, och ville inte gå upp, men gjorde det iaf...
hade foto som första lektion. vi redovisade våra bildserier... eller, vi fick analysera en av de andras bildserier. det är ett ganska bra sätt att arbeta tror jag, eftersom då får man sina bilder sedda ur ett annat perspektiv än sitt eget, och då kanske de hittar saker i bilderna som man inte själv hittat eller tänkt på innan. det gick bra iaf... jag ör nöjd med min bildserie, så det kändes bra.
eftersom vi var så få i vår grupp idag så fanns det inte så mkt mer vi kunde göra på fotolektionen idag, så vi blev släppta ungefär 40 minuter tidigare än vanligt. skönt. vi satte oss i cafeterian och åt lunch. eftersom det är alla hjärtans dag idag så hade de en lunchkonsert i foajén, och vi satt längst fram, inte på grund av konserten, men bara för att vi satte oss där för att äta, och visste inte ens att det skulle hända nåt speciellt. vi satt där och klottrade på ett papper, snackade lite strunt, och lyssnade på de som sjöng. vissa var väldigt duktiga, andra var väl inte så himla bra... fick lite ont i öronen av ljudnivån på vissa personers röster... men men. det var lite mysigt. :P vi satt där i... 1 och en halv timme ungefär, sen var det engelska, grammatikprov. det gick bra. missade inte på så mycket tror jag, tror jag kan ha nästan alla rätt, men jag vet att jag skrev ett ord fel nu i efterhand, men han kan ha tillåtit det iaf, eftersom det ordet jag använde har samma betydelse som det ordet vi skulle ha använt. vi får se senare iaf... 
jag var som vanligt en av de första med att vara klar, och det var A också, så vi satte oss i ett litet rum och väntade, snackade lite... efter en stund kom även Anna, och lite senare även Jen. vi satt och lyssnade på musik, jag satte mig i ett skåp (bara för jag tyckte det såg mysigt ut därinne, och det var faktiskt ganska mysigt också... haha). sen började vi snacka om en massa djupa saker, som "finns det en gud?" "tror ni på andar?" och "hur kan vi egentligen vara helt säkra på att vi faktiskt finns?" haha... jaa, väldigt djupa och meningsfulla samtal, faktiskt... det var kul. :D :P knasungar vi är... XD

efter våra extremt givande samtal hade vi naturkunskap, och var rätt så säkra på att vi skulle få tillbaka proven idag. men icke. man ska inte tro något, eller hoppas något när det gäller naturkunskapen, med tanke på vem vi har som lärare. asså, det kan ju inte precis vara svårt att rätta proven, jag menar, det var ju i princip bara kryssfrågor. GAH! men men... han LOVADE att vi skulle få dem nästa vecka iaf. då får han fan se till att rätta dem också.

dom vanligt gjorde vi inget vettigt under lektionen, han bara babblade... och jag höll på att somna. jag var sååå jävla trött asså. typ ingen kraft kvar i kroppen alls.

lektionen kändes galet långsam, men tillslut var den iaf över, och jag fick gå hem. :)

jag och J var tvungna att springa en lång bit till tvärbanan för att hinna med den, vi märkte sock senare att vi nog hade hunnit om vi hade gått också... men aja. :P anfådda och trötta satt vi tysta på tvärbanan de 2 stationer vi skulle åka, och sen gick vi skilda vägar. jag satte mp3:n i öronen och ställde mig på tunnelbanan hemåt.


väl hemma tog jag mig några mackor, för jag var sjukt hungrig, och sen la jag mig i sängen och tog en liten tupplur innan jag var tvungen att gå ut med hunden. sen kom bobo in och väckte mig och tyckte att vi skulle gå nu, så det gjorde vi. astrött var jag, hade helst inte velat gå upp förrän imorn bitti... men men.


efter promenaden gick jag och satte mig i min säng och pluggade lite, skrev av en text på engelska till svenska. sen kollade jag vänner. sen pluggade jag igen, la in texten från min laptop till vår dator, och översatte några ord som jag inte själv kunde i ett översättningsprogram på internet.
nu finns det inte så mkt mer jag kan göra med den grejen jag pluggade på, för jag måste göra det tillsammans med en annan person, vi skulle göra det via msn, men han e inte inloggad nu... så jag får vänta tills han är det. får väl typ göra resten imorn antar jag. :/ 
åh, jag är trött. vill sova. men jag är uppe en stund till... måste gå igenom mitt föredrag lite till sen innan jag somnar, läsa det högt för mig själv ett par gånger... kunde det ju utantill igår, men jag kanske har glömt det nu... haha. hoppas inte. :P  

Juste, jag mailade ett företag idag om at jag ville börja jobba för dem... får se om jag får nåt svar. hoppas verkligen att jag får jobb där, för jag måste som sagt betala tillbaka mamma, och om jag ska kunna LEVA samtidigt, så är det smart att tjäna lite pengar på annat håll än bara studiebidraget också... plus att det verkar som om det jobbet skulle passa mig ganska bra.

nu ska jag... kolla lite grejer på internet, vänta ett tag till, läsa igenom föredragen, träna lite, och sen gå och lägga mig. 

ha en trevlig resterande alla hjärtans dag! <3

kram på er

      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0