Sjuk...

usch. nu har jag blivit sjuk, som jag trodde. :(
sitter här och snörvlar och har ont i halsen, och väntar på att jag ska bli frisk igen. att vara sjuk är jobbigt, särskilt när jag inte är van... men det är ju tur att jag inte blir sjuk så ofta iaf. :)

blev väckt vid halv tolv av att min syster ringde för att väcka mig och säga att jag skulle gå hem till henne. jag gick upp, mådde inte så bra, hade ont i halsen och huvudet, men gjorde mig i ordning i alla fall... men när mamma såg hur dåligt jag mådde så sa hon att jag borde stanna hemma istället... så jag ringde syrran och sa att jag inte kunde, och gick och la mig i sängen och kollade på tv.
haha... när jag låg och kollade på tv i mitt rum så var dörren öppen, och man hörde allt som hände ute i hallen och kölket och så, och jag tycker det är jättejobbigt när ljud blandas, särskilt när jag är sjuk. så jag försökte ropa på någon att stänga dörren, men de hörde mig inte, så jag ropade högre och högre, och blev lite frustrerad. så kom lillasyster in och försökte fota mig, och sen när jag sa att hon skulle stänga dörren efter sig stängde hon den inte helt, så man hörde iaf... så jag ropade, och ropade, mer och mer, men ingen kom. då klev jag upp ur sängen, och gick och slängde igen dörren så hårt jag bara kunde i ren frustration. sen när mamma kom in och skulle kolla varför jag stängt dörren så hårt så grät jag (ön en gång i ren frustration) och när jag skulle förklara varför, började jag skratta också, för jag kom på mig själv med att ha agerat som en galning. så där låg jag, skrattandes och gråtandes på samma gång, och försökte förklara för mamma varför jag slängt igen dörren, och kunde inte prata normalt (såklart)...  helt knäpp var jag...
sen tog jag tempen och fick reda på att jag hade lite feber...
 
gjorde mig en varm kopp mjölk med honung, tog med med massa papper in i rummet så jag kunde snyta mig... :P och slappade framför tv:n mest hela dagen. mamma köpte halstabletter som jag åt, och drack vatten, massor med vatten... kollade på "lejonkungen". :) bästa tecknade filmen som finns enligt mig. "hitta nemo" kommer på en andraplats... :D 
sen kollade jag lite mer på tv, men hade så ont i huvudet så det blev jobbigt efter ett tag. så jag tog en huvudvärkstablett och gick och la mig och försökte sova ett tag. där har jag legat tills nu ungefär... jag har inte sovit så mkt, men jag har vilat iaf... :)
känner mig bättre nu, har ingen huvudvärk eller så. men fortfarande ont i halsen. 
de andra är nere och hyr film och köper godis just nu. får se om jag orkar kolla på film eller inte sen. 

nu ska jag sitta lite mer vid datorn, och sen vet jag inte... 

hoppas ni mår bättre än jag gör!

kram <3
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0