Vad gör en blogg intressant?

ja... vad är det egentligen som gör en blogg intressant och värd att läsa? är det mode, skvaller, barn, djur? vad är det?
är det kul att läsa om vad folk gör på dagarna? så som jag skriver t.ex. om mina dgar, vad jag gör, hur jag tänker... är det verkligen kul att läsa? och i så fall varför? hmm...
jag undrar jag. själv läser jag faktiskt inte alls många bloggar, just för att jag inte riktigt letar, eller har fastnat för så många. men jag tycker dock att det är kul att skriva om mitt egna liv, och se hur folk bemöter det jag gör (mina konstverk, mina foton, hur jag klär mig, etc.) det är roligt att se vad folk tycker. och det är kul att folk läser om ens liv och kommenterar. varför? behöver vi bekräftelse på nåt sätt? eller är vi bara lite självupptagna?...
jag vet inte. men ni kanske vet. eller har någon aning om det.
varför fastnar ni för en viss blogg? vad är det som gör att ni blir intresserade av en persons liv, och vill läsa mer om det? vill ni kaske vara mer som personen i fråga? känner ni att ni är lik personen? eller tycker ni kanske att det är kul att läsa om någon som är helt olik er, så ni kan sitta och tänka: "gud vad den där personen är dum i huvudet" och skriva arga kommentarer till personen?
once again, hmm...
jaaa... jag verkar grubbla på mycket just nu. varför har jag ingen aning om... brukar inte alls varsa å här "djup" annars... men men. kvällssjuka kanske. :P eller så vill jag bara att flerska titta in här och läsa vad jag skriver, eftersom jag märker att efter varje nytt inlägg händer det något liiitet på min statistikmätare. sjukt. att man kan vilja nånting så gärna, fast man egentligen inte bryr sig så mkt om det. girighet kanske.

men... nu är det dags att sluta babbla.. (se jag skrev inte gå och lägga sig) :P

aja... gonatt... tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0