Borlänge

jaha... sa ju att jag skulle skirva om hur det var i Borlänge... så jag får väl göra det nu... :P

kom dit på måndagen, åkte med tåget på morgonen och kom dit vid typ 2. skulle ju egentligen velat ha med mig min bobo, men han fick inte bo i det rummet vi skulle hyra, så det blev inte så. 

farfar och min kusin matilda hämtade oss vid tågstationen och vi åkte till en kinaresturang för att äta. senare kom även min andra kusin, madde, och hennes pojkvän. så åt vi. jag åt fläskfilé med pommes och bearnisesås... (är inte så mkt för kinamat) det var gott. :) vi satt och pratade och åt ett långt tag, och åt efterrätt sen också. jag tog glass med banan, chokladsås och grädde. mumsigt var det. 
sen åkte vi hem till farfar, och gjorde oss hemmastadda i rummet vi skulle bo i. (ett litet uthyrningsrum i samma byggnad som farfars lägenhet) smidigt och bra. :)
senare på kvällen gick vi in till farfar och tog oss ett litet kvällsmål och tittade på tv. jag var aningen självisk och ockupperade teven i 2 timmar för att se de 2 sista avsnitten för säsongen av heroes. men pappa och farfar bara babblade, så det gjorde nog inte så mkt. :P sen gick jag och pappa in till rummet och la oss. jag läste ur min gossip girl-bok innan jag somnade. :) mys

dagen därpå väckte pappa mig vid 10, jag då fortfarande dödstrött och vill sova resten av dagen, och han redan varit ute och sprungit i kylan och ätit frukost... fattar inte hur han orkar!
men iaf... gick upp och gjorde mig i ordning, sedan gick jag in till farfar och åt frukost, och snackade lite med min farbror som jag typ aldrig har träffat, eller iaf inte har nåt minne av att ha träffat, även om jag säkert har gjort det nån gång... han är lite knasig. :P men det var ganska roligt iaf.
efter frukosten och lite slappande hemma hos farfar framför tv:n och lunch åkte vi hem till min faster och mina kusiner och fikade. jättegod tårta! <3 :) sedan babblade folket lite, och efter ett litet tag gick jag och mina kusiner in i köket och spelade diverse kortlekar och fia med knuff. och snackade lite om skolor och sånt... :) trevligt trevligt. 
tiden rann iväg, och så åkte vi hem igen. 
åt lite kvällsmat hemma hos farfar och kollade lite tv... sen gick vi och la oss och jag läste mer i min bok. läste ut den. måste köpa en till... :D

blev väckt igen på fredagen, men lite senare denna dag. gick upp och åt frukost, tog det chill och så... och sen åkte jag och pappa med buss in till "kupolen", ett köpcentrum i borlänge, och köpte lite stuff... :) jag köpte:

¤ ett gult långt linne, Gina Tricot
¤ en grön lång t-shirt, Gina Tricot
¤ svart klänning, Gina Tricot
¤ högtalare till mp3:n, teknikmagasinet

och så köpte vi en försenad födelsedagspresent till farfar. en projiceringsklocka... som projicerar tiden i taket... :P hihi. :)
sen gick vi hem till ingrid, min farfars vän. de har typ varit tillsammans, men nu är de bara vänner. :) där åt vi lunch och fikade. sen var det dags för oss att lämna borlänge och åka hem till stockholm igen. 

jaa... det där var min borlänge-trip. kanske inte så jätteintressant för er precis, men det var trevligt. :D

nu ska jag gå och lägga mig snart... puss o kram <3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0