första dagen...

jaa, i skolan efter lovet asså.
haha. vi var inte många där ska jag säga. många var sjuka och många var skolkisar... men det var en ganska lugn dag. första lektionen var svenska, och vi hade en vikarie, en pensionärstant som typ babblade om språket och satt och diskuterade om en massa grejer. jag var halvt sovande. höll på att somna flera gånger. :P
efter svenskan var det lunch, och vi gick ner för att köpa typ nån macka lr nåt. köpte en macka och en apelsin-mer. sedan köpte jag en kexchoklad också. kanske inte världens nyttigaste lunch, men jag blev hyfsat mätt i alla fall. :) 
andra lektionen var engelska, och då gjorde vi lite övningar inför nationella proven... sedan fick vi tillbaka våra short storys och fick veta betyget vi fick på litterary response. jag fick MVG på short storyn, och VG+ på litterary response. känner mig nöjd :)
efter engelskan skulle vi haft mentorstid, men eftersom vi inte var så många där, och vi inte hade något speicellt att ta upp just nu, så fick vi gå. vi satte oss i sofforna tills kultur och idéhistorian började, och snackade lite. 
på kultur och idé fortsatte vi kolla på filmen vi började kolla på innan lovet, "Amadeus". den handlar om Mozart, och är faktiskt bra. vi hann inte se klart på den den här gången heller, så vi får kolla klart den nästa lektion :P

när jag kom hem åt jag tortillas <3 och kollade lite på tv, sen gick jag ut med bobo. 

nyss såg jag på "vänner". har ju sett nästan alla avsnitt flera gånger, men det är typ lika  kul varje gång man ser dem iaf. 

jag borde nog börja plugga lite snart... har en hemtenta i kultur och idé som ska vara inlämnad på måndag nästa vecka, och matteprov på tisdagen nästa vecka. plus att jag måste tänka ut vem jag ska måla av på onsdag, och vilket yrke inom konsten jag ska otforska i practical art tills på fredag. och dessutom ska jag har skrivit om dansmuseet till estetisk orientering på fredag... ganska mkt jag har att göra. men jag orkar inte plugga....

skriver kanske mer senare... annars imorn antagligen. :)

kram     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0