Fredag! redan? :O

nu börjar veckorna gå sådär snabbt igen... de bara försvinner. man hinner ju inte planera att hitta på nåt nån helg, eftersom man inte är beredd på att den ska komma så plötsligt. oh well... måste nog ändå plugga lite i helgen... så det blir nog ingenting riktigt kul som händer i vilket fall som helst... :P

imorse vaknade jag som vanligt försent, men idag hade jag i alla fall typ 25 minuter att göra mig i ordning, så det funkade. :) åkte till ksolan, och hade svenska som första lektion. vi har haft en vikarie den här veckan bara, i svenskan... en pensionerad tant som är lite konstig... och jobbig. hon typ satt och snackade om att hon var född utom äktenskap, och att det var nånting riktigt hemskt när hon var liten... (även om det inte alls var det vi pratade om) jag höll på att somna samtidigt som jag och flera andra satt och skrattade åt att hon inte kunde sluta prata. vi fick läsa en novell, för hon hade typ inga uppgifter för oss att göra. och efter att ha läst den novellen skulle vi typ diskutera den lite, men eftersom den var så förbannat tråkig och meningslös fanns det inte mkt att diskutera... så vi kunde lika gärna bara ha slutat en kvart tidigare eller så... men hon bara drog ut på tiden, väntade typ till sista sekunde, även om vi inte hade nåt att göra. så satt hon och babblade om obetydliga saker bara för att hålla oss kvar där så länge som möjligt....  asjobbig. som tur är kommer vår riktiga lärare tillbaka nästa vecka. så slipper vi henne.
så hade vi estetisk orientering, och gjorde i princip inte ett skit, som vanligt... inte så mkt mer med det. :S
sen fick vi gå 1 timme tidigare, så vi satte oss i sofforna på 2an, och åt mackor som vi hade köpt, jag och amanda.
 så kom lite fler folk, och vi förflyttade oss till där de satt, och alla var flummiga som in i helvete, och jag var ganska tyst, och satt och lyssnade på de andras galenskaper för omväxlings skull... :P XD aa... najs iaf.
sen var det sista lektionen, practical art. vi ska börja forska om nåt yrke inom konsten, och jag valde tatuerare. sitter just nu och skissar på tatueringar, och tänker ut vad jag ska ha för tatuering när jag fyller 18. har kommit på en ganska najs idé. :)
vi hade betygsnack i practical art också, och där fick jag VG-, men läraren säger att han tror jag kan göra bättre. vi har ju inte gjort så mkt än, så det är nog svårt att bedöma hur man arbetar just nu.

efter skolan åkte jag hem...
syster hem till oss idag. hon kom ju hem från indien igår natt, så idag var första gången vi fick se henne på 2 månader... jag är så knasig. jag var typ helt säker på att hon åkte i december nångång, och hade varit borta i ungefär en månad. men så visar det sig att hon egentligen varit borta i 2. hon åkte i november... knas. :P
jaa... hon kom iaf, och så åt vi mammas köttbullar (alltså vår mammas, inte "mammas" haha...), potatis och brunsås. mumsigt. :) sen fikade vi med lussebullar och knäck, sparade just för det här tillfället. gottigotti! :D
så fick vi julklappar av sofie, jag fick några binids (såna "stenar", ellr typ diamantliknande grejer man klistrar fast i pannan.) ett halsband i guld med min namn på, en svart sjal, och lite klistermärken på indiska gudar... :P :) fint. 
vi tittade på lite bilder från hennes resa, och sen var hon tvungen att gå. skulle träffa några av sina kompisar också. 

   här är då bindin, och halsbandet. glömde att fota sjalen... men den var fin :)

nu ikväll har jag mest tagit det lugnt. tittade lite på tv, käkade lite gott, så tog jag ett lååååååångt utvilade bad, och funderade på meningen med livet... typ. haha. nä, men det var najs. nu ska jag nog gå och lägga mig om en stund, och sova läääääänge imorgon bitti. :) mysigt värre.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0