Fredag x2

hmm... idag har varit en konstig dag... eller, den har liksom inte kännts konstig, men det är nog för att det inte har kännts som en hel dag, utan typ 2... :P
vaknade vid 07.00, i tid för att göra mig i ordning, äta frukost och hinna till skolan i tid. kom till skolan vid 08.30, men vi var inte många på svenskalektionen, det hade jag inte förväntat mig heller, med tanke¨på att de flesta avoss inte hade fler lektioner än den. gjorde inte så mkt på lektionen, så det kändes egentligen ganska onödigt att jag ens åkte dit. men men... :P
efter svenskan, som slutade 09.50, åkte jag hem. så fort jag kom hem gick jag ut med hunden, bara lämnade min väska, satte på bobo kopplet och gick. satte mig uppe på et berg i skogen så bo fick gå runtlitre själv och nosa... var jättetrött i benen och orkade inte gå på nåpn långpromenad precis. 
sen gick vi hem igen, och jag gick och la mig i sängen och kollade på tv ett tag. sen somnade jag...
blev väckt av lillasyster, och tänkte mig att det var kanske mitt på sdagen ungefär, att jag hade sovit någon timma eller så... så säger hon att klockan är 5. ehh... ojsan hoppsan. jag har alltså sovit bort hela dagen. :S inte bra... och det knäppa var att om hon inte hade kommit in hade jag nog sovit resten av kvällen och natten, typ... men iaf... kände att jag verkligen inte kunde somna om igen, eller, jag hade ju kunnat somna om hur lätt som helst, men jag kände att det skulle vara väldigt dumt av mig. så jag pallrade mig upp. kom på att jag bara hade ätit frukost innan skolan, och ingenting mer på hela dagen, så jag tänkte att jag skulle göra mig nåt att äta, även om jag inte var sådär värst hungrig. gick in i köket och lagade mig en toast, det var gott... :) kollade lite på tv, och satt och ritade på en tatuering ett tag... sen gick jag ut med hunden. det var inte så kallt ute, och det var skönt. 
när jag kom in fortsatte jag rita ett tag, sen gjorde jag tårta, eftersom mamma fyller år imorn. tårtan blev mer som en midsommartårta (alltså jordgubbstårta) än en födelsedagstårta... men tror att den är god iaf, och det är väl mest det som räknas. :)
sen fortsatte jag rita lite mer... och efter det kollade jag och lillasyster på en film som vi hyrt, "date movie". den var rolig. :P vissa saker var faktiskt riktigt kul, men den var ganska så äcklig... haha.
efter filmen fortsatte jag rita ännu mer... :P och sen satte jag mig vid datorn... nu alltså...

min teckning... eller framtida tatuering... eller nåt sånt:

image132

vad tycks?

att tänka att när jag satt i skolan var samma dag som nu är ganska konstigt... känns verkligen inte som allt har hänt på samma dag, även om jag egentligen inte gjort så mkt om man tänker efter... det var väl den där "lilla" tuppluren på 6 timmar... det är ju typ som en hel natts sömn för mig numera... hmm... knas.

nu ska jag väl antagligen gå och lägga mig snart... kan inte sova hela morgonen imorn, eftersom jag inte köpt nån present till mamma än.
tiden går så snabbt att jag knappt tänker på att folk fyller år... glömmer liksom bort vilket datum det är, även om jag vet det... jag är konstig. :P haha.
men iaf... borde alltså gå och lägga mig snart.
sorry att jag inte skriver mer än ett inlägg om dagen... men jag får liksom aldrig tid att sitta vid datorn förrän sent på kvällen... :/ tyvärr...

jag vill ha en egen laptop! det skulle vara så skönt... då skulle jag kunna sitta och göra läxorna ostört i mitt rum, inte behöva tänka på någon annan än mig själv och bara ha lite mer frihet... :P skulle vara skönt. det finns ju många billiga laptops just nu... funderar på att spara ihop till en, eller fråga pappa om han kan skicka lite pengar.. (inte för att han har så mkt pengar, men man kan ju alltid fråga...) vi får väl se hur det blir med det...

ha det bra!

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0