hmm... :P

jaha... vaknade för typ 3 timmar sen... förklarar mer senare... :P

vaknade i tid igen imorse, kändes bra. jag gjorde mig i ordning och åkte till skolan. hade bild som förstalektion, och som jag skrev igår så trodde jag ju att vi skulle hinna börja måla idag, men icke... vi hade en genmogång av vad vi skulle göra i början av lektionen, som vanligt, och det tog väl en timma av tiden ungefär. sen fortsatte vi skissa i kol, och sen skulle vi "binda" kolen... (vilket inte är lika avancerat som det låter, man ska bara typ vifta bort kolen med en trasa och ta lite lite färg med massa vatten och måla på det man vill ha som "riktlinjer" eller vad man nu ska kalla det, alltså det man har ritat med kolen, antagligen :P) så jag gjorde det.

såhär ser min "målning" ut hittills. är i ett tidigt stadie, men ändå:

image127
 
sen skulle vi ju ha valt en konstnär som vi skulle arbeta utifrån, alltså inspireras av hans/hennes stil att måla i sitt målande, och sträva efte en viss likhet i måleriet. jag valde Caravaggio, och Rubens. de hade liknande stil i måleriet, och då är det okej att inspireras av båda. :)

här är några verk (eller delar av verk) av Caravaggio:  

     

och Rubens:

    

jaa... så vill jag kunna måla. uppnåeligt? hm. tål att tänkas på.. :P
nä, men det är liksom själva sättet att måla som jag vill inpireras av... egentligen vill jag ju bara få måla som mig själv, men det får jag ju inte, så då valde jag några som jag tycker jag är mest lik när det gäller stilen. sen har jag ju aldrig målat med olja, så det får vi se hur det blir. men kul blir det iaf! :)

efter bilden hade vi som vanligt form, då vi hade redovisning. fast det var mer så att man skulle kommentera de andras verk den här gången, hur man tyckte de hade jobbat, vad man tyckteom slutresultatet mm... efter det var jag rastlös, eftersom nästan alla andra hade grejer kvar att göra i designen, innan redovisningen, men inte jag.. (jag var ju klar redan 1 timme innan förra designlektionen slutat) så jag gick runtoch pillade på saker, var allmänt iriiterande och babblade en massa skit som "hemma på vår gata i stan, där bor det en fru, och hon har sålt ALLA sina ungar för 25 öre styck, och där kunde du ha köpt en, men dom e slut nu..." (citat från saltkråkan, stina...)

sen när det var design hade jag blivit lite yr i huvudet... mådde inte så bra. men iaf. vi redovisade våra parfymflaskor, och det gick bra. sen fick vi en ny uppgift redovisad för oss, och det var att designa ett lusthus. man ska välja någon slags kultur eller stil, helst ett lands kultur, eller en världsdel. och sen ska man designa ett lusthus i den stilen. jag vet inte riktigt om jag ska välja afrikansk stil, eller japansk. tycker båda är grymt najs, och skulle helst vilja kunna hitta en perfekt blandning av de två, men man ska helst bara ha ett. får tänka lite mer på det. :)

sen åkte jag hem. kallt kallt kallt utomhus, även om jag satte påmig betydligt mer kläder idag äv t.ex. igår. kan det inte bara bli vår? måste det skifta från vinter till vår till vinter igen hela tiden? man är ju aldrig beredd på hur vädret ska bli. irriterande stockholmsväder... :/

när jag kom hem gick jag och hämtade mat i köket, var allmänt osocial och satte mig i mitt rum och tittade på tv medan jag åt. det var simpsons. sen när jag ätit klart så låg jag kvar i sängen ett tag, och slappade innan jag var tvungen att gå ut med hunden. och plötsligt, vid typ 6, somnar jag. sover sover sover som en stock och vaknar igen vid 21.11. hemsk människa jag är. jag var så trött att jag lyckades somna ifrån ansvaret att gå ut med hunden, och la över det på den resterande familjen istället. jag är dum. men det var skönt att sova...

när jag vaknat, på vilket kändes som morgonen, gick jag upp, tänkte efter lite, var "morgon"trött. kom på att jag var tvungen att fota resterande 16 bilder på den analoga kameran jag lånat till fotouppgiften. tänkte efter lite, och fotade sedan mig själv när jag låg och låtsades sova (med hjälp av självutlösare, en tv och ett vidoeband... :P) och sen fotade jag lite ben och fötter när jag låg i badet. sen var bilderna klartagna & filmen slut. jag badade ett tag, tvättade håret. haha. det var ju första gången efter färgningen jag tvättade det, så skummet blev typ blått, och badvattnet grått... :P som sagt var det svårt att få ur all färg ur håret.... :D hehe...

sen la jag mig och slappade vid tv:n ett tag... kollade på diverse obetydliga program i väntan på att datorn skulle bli ledig, och sen sms:ade sheila mig, och jag ringde henne. vi snackade ett tag, och sen var äntligen datorn ledig. nu har jag suttit här ett tag och skrivit det här... :P

ska gå och lägga mig snart igen antar jag, även om jag är klarvaken efter att ha sovit i lite mer än 3 timmar... aja... jag är konstig. 

imorn blir det framkallning av bilder på foto, det blir kul. kul att se resultatet av allas bilder och så. vet inte om vi hinner framkalla själva bilderna imorn, antagligen inte... men negativen iaf. och kanske kontaktkartor? :)

jaa... ska nog inte gå och lägga mig riktigt än. skriver mer om jag hittar nåt kul... :P tror dock inte jag gör det... 

gonatt, kram på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0