Jaha...

jaa... nu har pappa åkt. eller, han är fortfarnade i sverige, men ikväll var sista gången jag träffade honom eftersom han åker imorgon bitti. vet inte riktigt hur det känns. jag brukar alltid börja gråta och så när han åker ifrån mig ,eller jag ifrån honom. men nu gjorde jag inte det. det blir väl så när man inte har så bra kontakt längre antar jag...

Min syster skulle ju ha kommit hem från indien idag. men hon missade sitt flyg, så hon kommer inatt istället. får träffa henne imorn. :) 

kunde inte skriva i bloggen igår... det var nåt konstigt, jag kunde inte logga in... 

jaa... igår var kul. vi var ju i odenplan, som varje onsdag, och jobbade med de estetiska ämnena. på bilden trodde ju jag att vi skulle få måla. men det blev inte riktigt så. vi hann bara förbereda. att sätta ihop en ram och spänna en duk på den ramen kan ta längre tid än vad man tror. jag blev dock klar tidigare än de flesta andra och fick då istället hjälpa de flesta andra... vissa hade lite svårt att spänna duken och grejer... och jag är ju en snäll flicka. :P 
sen hade vi form och då fortsatte vi med arte povera. eftersom jag redan är klar med mitt verk så fick jag göra ett till. jag hade ju massa material kvar. mitt material består ju av puckoflaskor. som jag har rivit av etiketterna från och målat korkarna svarta... och av de jag hade kvar gjorde jag, med lite hjälp av amanda, en knasig skulptur som inte riktigt är klar än. ja... jag hällde olika mängd vatten i alla flaskor, och sen använde jag flytande tusch som jag droppade i vattnet så det fick färg. den här gången tog jag vit färg. så det såg ut som mjölk. sen fick vi för oss att vi skulle ha nåt i dem. det fick bli små streckgubbar av ståltråd. vi gjorde dem i väldigt konstiga ställningar och positiner, och sen stoppade vi ner dem i flaskorna, så det såg ut typ som de drunknade i mjölk. efter det limmade jag ihop flaskorna med varandra, ungefär som på den förra skulpturen jag gjorde av puckoflaskor, fast den här gången var de inte upp och ner, eftersom det rann ut så jävla mkt vatten efter ett tag, och det orkade jag inte med. 
ja... nästa gång blir det väl bara till att fixa det sista, och sen är det klart. får se till att fota det sen också, så jag kan visa er hur det ser ut... :P
sista lektionen var design. det var kul. vi håller ju som sagt med att designa en parfymflaska. uppgiften är rolig, men jag var astrött... så jag satt mest och väntade på att limmet jag limmat ihop de olika delarna med skulle torka... 
juste. vi hade betygsnack också, men inte i bild, vi hann inte med det så det blir nästa lektion istället. men i form fick jag VG+. det enda jag ska jobba på, som jag hört mååånga gånger förut, är att skissa lite mer och inte börja arbeta på första bästa idén jag får på en gång. och sen att inte stressa så mkt. jag vet alltid exakt hur jag ska göra, och vill se slutresultatet, och därför gör jag det snabbt. ibland lite för snabbt. det kan ofta bli lite slarvigt på grund av att jag är för ivrig, och sen sitter jag där typ en hel lektion och inte har nåt att göra för jag redan är klar... :P
i design fick jag MVG! jättenöjd. har fått MVG på alla uppgifter vi gjort hittils. men det var typ samma sak där, jag stressar lite för mkt... 

idag hade vi foto på morgonen. vi fick en rolig uppgift, typ som en tävling, vinnaren vinner en kex-choklad. :P haha. det gick ut på: man delas in i grupper om 2. jag och jennifer var ett "lag". man fick åka nånstans och plåta 9 bilder, som alla har ett tema som består av ett ord. vi får inte veta ordet innan vi åker, utan han skickar dem via sms ungefär var tionde minut. och under de tio minuterna ska vi fota det första ordet. 
orden var:
¤ snabb
¤ trött
¤ orka
¤ liten
¤ lycka
¤ grå
¤ betydelsefull
¤ instängd
¤ färgglad 
det blev svårare och svårare för varje ord. vi var i globen och gestaltade orden. det var svårt, det var iskallt, och det var stressigt, men det var jävligt kul! :D nästa torsdag ska vi få se de andras bilder, de få se våra, och man ska gissa vilket ord som tillhörde vilket foto. det blir kul! :)

nu ska jag sitta vid datorn ett tag... sen blir det väl sova. börjar kl. 08.30 imorn med, som idag... 
försov mig imorse, som vanligt, och det vill jag helst inte göra imorn också... men det konstiga är ju fortfarnade att jag alltid hinner i tid i vilket fall som helst... :P så jag har väl antagligen ingenting att oroa mig för. bara för att jag skrev det där nu kommer jag vakna typ klockan 1 imorn och ha missat i princip hela skoldagen... :P 
 
jaaa... gonatt då antar jag... hade tänkt lägga upp lite bilder, men orkar inte just nu... kanske lägger ut lite outfits som jag fotat imorn lr nåt... vi får se. :)

ha det bra

kram    
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0