Måste gå och lägga mig snart...

hej peoples! :)
idag har varit en väldigt... aktiv dag, eller vad man nu ska kalla det. :P
väcktes av mamma vid typ 10.45. hade försovit mig bigtime. (började 10.55)... var ändå tvungen att gå ut med hunden. när jag kom in med hunden hade lillasyster varit jättesöt och gjort lite frukost till mig som jag kunde ta med mig, eftersom jag inte hade hunnit äta nån. gick hemifrån alldeles för sent, även om jag stressat som in i helvete. på väg ner mot tunnelbanan, när jag gått ner för backen från vårt hus och över vägen, och ska sätta på min mp3 som jag har trasslat med sladdarna på väg ner, märker jag att en av "pluttarna" till hörlurarna har ramlat av, antagligen på vägen... så då blir jag tvungen att sakta gå tillbaka den vägwen jag gått innan, och inspektera marken efter en liten svart sak... tar ett tag, men en bit upp för backen hittar jag den i alla fall och fortsätter gå.
jag går där med min jobbiga väska och stativet i handen (var ju tvungen att ta med stativ och kamera till skolan eftersom jag och A skulle fota efter skolan...) traskar med min musik i öronen till tunnelbanan, och åker iväg.

när jag väl kommer till skolan har klockan hunnit bli 12 ungefär, och min första lektion, svenska, har precis slutat. jag kom lagom till lunch... då satte jag mig ner och åt min lilla matsäck jag hade fått, och blir hyfsat mätt, det blev min frukost/lunch... (och det enda jag åt resten av skoldagen) sen är det engelska. gör inget speciellt. jag fattar typ ingenting. jag är egentligen väldigt bra på engelska, och tycker det är roligt. men idag funkade det inte för mig. vi håller på med postkolonialism, och jag fattar typ inte ett skit! kanske bara är för att jag blivit skoltrött lr nåt... vet inte riktigt. men iaf... efter engelskan var det mentorstid, då vi har börjat med en massa fjantiga övningar som inte leder nånstans och egentligen typ är anpassade för förskolebarn... :S
sista lektionen var kultur och idéhistoria. vi kollade klart på "Amadeus" och sen började vi med Romantiken, hann dock inte så långt. vi ska börja med ett grupparbete i Romantiken, i ett speciellt ämne... får se hur det går... :P

efter skolan drog jag hem till A, och vi skulle alltså fota. men när jag kom dit märkte jag att i all hast hade jag glömt att ta med filmen, jag hade baraen kamera och ett stativ. så vi fick båda dela på hennes film. men det funkade. (tror jag... vet ju inte hur bilderna blev men ändå...)
stannade hos henne till typ... 7 halv åtta nångång... åt en macka, kollade simpsons, fotade, agerade modell, och ja... tog det lugnt. sen åkte jag med tunnelbanan till bagis, köpte lite godis till mig och storasystern och gick hem till henne för att få mitt hår färgat (äntligen) :P vi tog det lite lugnt, kollade vänner, och outsiders samtidigt som hon färgade mitt hår i pausen typ... sen väntade jag på att det skulle verka... 30 minuter... åt lite godis, snackade, kollade tv... sen sköljde vi ur det. det tog en evighet! jag menar, visst, jag har jävligt långt hår, men sådär långt tid brukar det väl i alla fall inte ta? :P först sköljde hon, sen lät hon mig fortsätta själv, och jag stod där i typ 10 minuter lr nåt, och försökte skölja ur all den där jävla färgen, men det kom bara mer och mer iaf... tillslut sket jag i det och satte i efterbehandlingen. sköljde ut det med (vilket också tog en evighet, eftersom färgen fortfarnade satt kvar i håret) och sen torkade jag, fönade och borstade det... :) fint blev det. är svarthårig nu. 
lägger upp bilder på resultatet nån gång sen... morn kanske, har inte riktigt haft tid att fota än.
 
gick hemifrån syrran vid typ 10, hon följde mig halva vägen... 

när jag kom hem fick jag en mumsig cupcake i handen (jag lovar, jag kommer bli fet... min lillasyster kommer typ börja baka som en galning, och jag kommer äta som en...) :P honhade gjort med jurgubb den här gången. den var jättegod. :)

sen färgade jag ögonbrynen... bara för att de var alldeles för ljusa nu när håret är så mkt mörkare... (blev inte så jättestor skillnad, dock.)

skissade på en uppgift som ska vara klar imorn... har gjort klart det nu. och ska gå och sova... som sagt. aktiv dag. trött. sova. säng. gonatt!

kram <3  

Kommentarer
Postat av: Sofia

gud vilken fin header. :) den är verkligen skit fin!

2008-01-22 @ 21:58:43
Postat av: Lina

sofia: tack! :) det är ite jag som gjort den, utan min lillasyster. :D jag tycker också om den.
kram

2008-01-22 @ 23:27:03
URL: http://lanilillstrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0