Monday. a big pain in the... feet.

tja. hur mår ni? :)
vaknade imorse, piggare än vanligt, vid rätt tidpunkt att vakna, men ändå lyckades jag försova mig. hur? joo... efetersom jag kände mig så pigg stängde jag av snooze medan jag fortfarande låg kvar i sängen, och tänkte, jag kan ligga och vakna i 3 minuter till... jag somnade tydligen om, och de 3 minuterna blev plötsligt en halvtimme, och jag vaknade försent igen... :S smart jag är. 
sen gjorde jag mig i ordning snabbt, och gick ut med hunden, och stack. 
en annan väääldigt smart sak jag gjorde idag var att jag satte på mig mina nya pumps och hade dem i skolan. redan de första stegen jag tog utanför dörren var hemska, och jag tänkte: "vad fan har jag gjort... borde nog gå tillbaka och byta" men det gjorde jag ju självklart inte, i hopp om att värken skulle gå över på något mirakulöst sätt. men åh nej... inte då. istället gick jag hela dagen med de där helvetesskorna, med 10-centimetersklackar och såg säkert ut som ett retard, på ett eller annat sätt... aja, my bad. när jag kom hem hade jag även stora, spräckta, onda blåsor på båda hälarna. aj. inte alls trevligt. 
i skolöan hände inte så mkt... känns som det är det enda jag skriver om nuförtiden, vad som INTE händer i skolan... haha. nää...
vi hade svenska och engelska, med en vikarie som jag var ganska irriterad på hela tiden... vet inte riktigt varför. jag gillar oftast inte vikarier. :P men en skön sak var i alla fall att vi inte hade nån kultur och idéhistoria, så vi fick gå efter engelskalektionen. dock lite besviken, eftersom jag hade velat få tillbaka resultatet på hemtentan... men men... får vänta ett tag till. 
så... jag åkte hem med mina värkande fötter, och gick saktare än en snigel nertrampad av en sköldpadda, vilket inte alls är min stil... jag går oftast väldigt snabbt... men eftersom jag nu hade den här enormt stora, hemska värken och svedan i hela fötterna, och särskilt hälarna, kunde jag inte göra annat än att gå sakta... 
när jag kom hem var det första jag gjorde att slänga av mig de hemska skorna, svära att jag inte skulle ta på mig dem igen snart, och ta ett fotbad. 
sen åt jag lite mat, kollade på simpsons (det var kul, för ett av avsnitten idag hade några inslag av saker som var ifrån boken vi läste i engelsa förut, "lord of the flies", och man kände igen grejer... :P) och sen gick jag med min bo till djursjukhuset för att köpa nytt öronrens. han var jätteduktig därinne, det var jättemånga hundar, men han sa inte ett ord, bara satt lugnt och stilla och väntade. min snuttvovve! :) plutt... 
sen gick vi hem igen. ochjag la mig framför tv:n igen... kollade vänner, och mer simpsons... :D hehe... 
sen gick jag och tog ett bad, ett långt härligt bad... mm... :) hihi... sen precis när jag kommit upp ur badet ringer sheila, som försökt ringa och sms:a medan jag var i badet. och vi snackar ganska länge... slutade väl snacka för lite mindre än en halvtimma sen... (klockan är nu 22.52) hennes telefon dog. :/ vi ska träffas imorn. :) trevligt trevligt... (haha... där kom det igen... fan, jag måste seriöst sluta.) :P
imorn ´har jag typ ingen aning om vad jag har för lektioner. har gympa på morgonen iaf, sen ska vi ha matte, men den kan vara inställd, och läraren vi ska ha i contemporary var inte där idag, så då kanske hon inte är där imorn heller... men vå får se. 
på onsdag är vi tydligen lediga, står det på schemat iaf... hmm... nu när jag tänker efter så har jag för mig att de har sagt nåt om att vi inte hade några letioner på onsdag... men jag är inte riktigt säker... 

nu borde jag gå och lägga mig snart (det vet vi ju alla att jag säger varje kväll vid den här tiden, men inte blir det nånsin av iaf, så det är nog kanske lika bra att jag bara slutar skriva det...)
 
lägger ut en "dagens outfit" här snart... det var ett tag sen... :P

hörs snart ige alltså...

kram <3   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0