Onsdag...

hej. :) sorry att jag inte skrivit nåt innan idag, men som jag skrev igår så hiner jag inte skriva innan jag åker till skolan. och om man inte kommer hem från skolan innan småsyksonen gör det så får man inte tid att sitta förrän de har gått och lagt sig, typ... :S

som sagt, idag var vi på hagagatan, och höll på med de estetiska ämnena. trevligt. men jag hade typ inget att göra hela dan, förutom på morgonen. 

först hade vi bild, då vi kollade på en massa bilder på porträtt i olja, och vår lärare stod och snackade hur länge som helst (som vanligt). sen började vi skissa på våra porträtt. vi var tvungna att skissa i kol. hu. jag HATAR kol. konsistensen, ljudet, känslan av kol, allt bara ger mig rysningar. men det gick ganska bra ändå, blev nästa klar med skissandet, så nästa gång får vi ÄNTLIGEN börja måla! :D har aldrig riktigt målat i oljefärger förut, så det blir kul. att testa nåt nytt. :) en jobbig sak är dock att vi måste välja en konstnär som vi vill måla som i stilen på porträttet. jag tycker inte om såna uppgifter. när man ska måla som någon annan. jag vill ju måla som MIG. men nej, nej... aja... ska väl inte vara så negativ, kan ju vara bra att testa lite annat ibland också, men jag menar... om jag har hitat en personlig stil, eller i alla fall håller på att hitta den, varför måste jag då avvika ifrån den hela tiden? jaa... nog pratat om det. ni kanske inte tycker det är så intressant.. :P haha.
helt plötsligt var bildlektionen slut, och det var lunch. det kändes som om vi hade en lektion på typ 10 minuter eller nåt... bara för att vi var så inne i det vi gjorde.
men i alla fall. åt en macka och en cola. jag vet, jag är hemsk som inte äter, men jag har inte så mycket pengar, och skolmaten SUGER (särskilt för någon som är så kräsen när det gäller mat som jag är). men jag blev väl typ mätt iaf... :P

så är det alltså form då... jag går för att hämta mitt arbete, och då är det helt förstört! jaghar ju tyvärr ingen bild på hur det såg ut lektionen innan, men jag hade i alla fall fått vattnet i flaskorna att bli vitt, som mjölk, och lagt i små ståltrådsgubbar i flaskorna (och alltså i "mjölken") och när jag gick förra lektionen såg det jättebra ut. sen nu när jag kommer dit idag så har den vita färgen flutit ner till bottnen av varje flaska, och ståltrådsgubbarna har rostat, så det vatten som ståltrådsgubbarna nuddat har nu blivit färgade av rosten, typ lite gula nyanser, och en var helt grön... (väldigt konstigt, vet inte hur det lyckades med det...) och de andra flaskorna hade typ genomskinligt, lite vitt vatten i sig. det såg hemskt ut. och nu kanske ni tänker: "men varför skruvade hon inte av locken och bara hällde ut vattnet och började om på nytt?" joo... nu är det ju så att jag ivrig som jag var förra lektionen limmade ihop alla flaskor med limpistol, väldigt hårt. så många av locken satt fast, och gick alltså inte att skruva av. 
i alla fall. jag försökte jämna ut det lite färgmässigt genom att lägga lite gul/brunaktig färg i dem som inte blivit färgade redan (alltså de som inte hade fastlimmade lock)... men det hjälpe inte mkt... så då gav jag i princip upp, satt och var trött och typ kladdade med sepiafärg på flaskorna... så det här är resultatet:

image90

väldigt hemskt eller hur? jaa... det tycker jag med. men min lärare tyckte typ det var "intressant" (det ordet får man alltid när de inte riktigt vet vad de ska säga... eller om de faktiskt tycker det är intressant... vad som nu menas med det.) och han tyckte jag skulle redovisa den här också när jag redovisar den andra, eftersom den är en utveckling på den andra... hmmm... :P

aja. resten av den lektionen satt jag och tog söder överblivna lock från puckoflaskorna med amanda, som hade i princip lika tråkigt som jag eftersom hon inte heller hade nåt att göra. 
sen var det design. där hade jag inte heller nåt att göra typ... var klar med alla skisser på parfymflaskan, och själva modellen, så det enda jag behövde göra var att sätta ihop det på ett och samma papper, och komma på vart namnet på parfymen skulle sitta på parfymflaskan, och fixa lite grejer... sen var jag klar. så lärarna bestämde att jag fick gå en timma tidigare. det var skönt.  :)

så, jag åkte hem, åt lite mat, slappade i sängen ett tag, gick ut med hunden, slappade i soffan ett tag, spelade lite wii, slappade ännu mer i soffan. och nu sitter jag här vid datorn...

imorgon börjar vi en timma senare. det är skööönt. då kan jag sova liiite längre. :D vi har foto, men en vikarie, så det blir antagligen inte så kul som det brukar vara på fotolektionerna. men vi ska på en fotoutställning också, så det blir nog intressant. kanske får lite inspiration inför fotouppgiften vi har fått. borde låna en kamera från skolan imorn... så kan jag ha den i en vecka. måste komma ihåg att låna ett stativ också, jag får alltid en massa rörelsesärpa i mina bilder... :S man kan inte alltid fota på fri hand. 
funderar dock fortfarnade på VAD jag ska fota. temat är ju "lust/olust" och jag tror jag ska välja lust... men jag vet inte vad jag ska fota. måste tänka ut nåt jag gillar, som jag själv kan fota. har ju tänkt lite i banorna: "men jag älskar ju att bada, så kan jag inte fota nån i badet?" men vem skulle ställa upp på det? även om jag bara fotar vissa delar av kroppen (alltså typ ben, armar, huvud) så kanske det är lite obekvämt för den jag fotar eftersom jag är där... det beror ju lite på vem det är... men... asså, om jag skulle hitta ett sätt att fota delar av mig själv skulle det ju funka, men jag har inte riktigt tänkt ut hur jag skulle göra det än... :/ aja... det återstår att se.

efter foto imorn tror jag inte det blir så mycket mer till lektioner... vi ska ju ha engelska, men den är inställd, för vår lärare är på mentorsutbildning då. och på naturkunskapen är typ det enda vi ska göra att få några papper... hmm...

nu ska jag väl kanske gå och lägga mig snart? det jobbiga är bara att hur tidigt jag än somnar är jag ändå lika trött dagen efter. så jag kan ju lika gärna bara gå och lägga mig 3 varje natt i alla fall... :P men det är nog ändå ganska bra att ändra sina sovvanor lite grann... :)

det här blev ett rätt så långt inlägg märkte jag... men man måste ju kompensera lite när man inte skrivit nåt mer på hela dagen... :P hehe...

skriver mer imorn... vet dock inte när, men förhoppningsvis inte alldeles för sent. 

juste... syrran skulle ju ha färgat mitt hår idag, men det blev inte av heller, för hon har fått influensan typ... så hon får inte träffa nån på 2 dagar, äter penicillin och så... men nån gång i helgen, när hon mår bättre får det bli. :)

kram på er, sov gott! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0