Söndag...

godkväll gott folk. :)

idag vaknade jag seeeent, bara för att jag kunde. somnade ju vid typ halv fem igårnatt så det var behövlig sömn. och det är så sköntatt sova bort hela dagen... (inte för att jag gjorde det precis, var tvungen att vakna vid runt 1 eftersom pappa skulle komma hit...) men jag fick sova länge iaf. längre än vanligt. :) åt torillas till frukost/lunch, alltså typ brunch :P och så kom far hit. vi bestämde att vi skulle gå på bio. finns inte så mkt mer man kan göra vid den här tidpunkten på året med sin pappa som man typ aldrig träffar, så det fick bli så.
vi kollade på sf.se på lite trailers och grejer för attse vilka filmer som fanns, men det gick typ inga på dagen, så vi kunde inte se någon av de filmerna som verkade bra.
åkte in till stan och gick till "skandia"-biografen på drottninggatan. de vsar typ bara en film om dagen verkar det som... :P X)
vi kollade på "Cassandra's dream". den var inte så bra, även om det var kända, bra skådespelare med i den... (Ewan Mcgregor och Colin Farrel) ja, även om den har fått bra betyg och sånt så är den inte något jag rekommenderar. folk låg och sov i biosalen. jag hörde dem snarka. haha. :P XD jaa... knasig film iaf.
jag tror att jag var den enda hyfsat unga personen i hela den biosalen asså... brevid mig satt 2 tanter, varav den som satt närmast mig andades jättetungt och irriterande, och jag tror de var brittiska också... :P och nedanför dem satt en gubbe som satt och sov, och gav ifrån sig snarkningsljud, och när han var vaken hostade han typ som en galning... och folk gick på toa typ hela tiden... jaa... lite knas, men det var en skön biosalong iaf. ^^ haha. :P

efter filmen åkte vi hem, pappa lämnade mig här hemma, och sen åkte han.
jag och min lillasyster kollade på One Tree Hill. väldigt spännande. :)
sedan gick jag och min mor ut med min vovve en stund, och efter det kollade jag lite mer på tv och åt lite tacos.
sedan gick jag och tog ett långt bad. najs. :)
nu sitter jag vid datorn och funderar på vem jag ska måla ett olje-porträtt av i bilden på onsdag... just nu lutardet faktiskt mest åt ett självporträtt. skulle vara najs om det blevbra så man kan ha och spara. och dessutom har jag massor av bilder att utgå ifrån i såna fall... tror nog det blir så. :) så jävla svårt att få det likt bara. man har ju alltid en massa bilder i huvudet avhur man självser ut, och det kanske inte helt överensstämmer med verkligheten... men ja... vi får se iaf. :P

imorn börjar alltså skolan igen. jag skrev ju ganska mkt om det igår så jag ska inte babbla på mer om det. 

borde nog gå och lägga mig snart. kan ju inte precis vakna när jag vill imorn, och jag måste ju gå ut med hunden innan skolan också, så det är nog smartast att få lite sömn... 

gonatt! <3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0