tja! :D

hej hopp människor! :) det känns som länge sen jag skrev...
efter det jag skrev sist har mycket hänt (inte egentligen, men typ... :P) haha.
vi har varit på vår första promenad med katten utomhus (bobo fick självklart också följa med.) vi gick ut i skogen, med båda djuren i koppel, släppte dock pelle när vi kommit in i skogen, som vanligt. han sticker inte iväg nånstans. men katten höll vi kopplad. han var väldigt rädd till en början, tyckte att den stora världen utomhus var jätteläskig. han har ju typ bara varit i vår lägenhet, förutom det stället ha bodde på innan vi köpte honom, och vår lägenhet är inte så stor. skogen är stor däremot. väldigt stor. så det blev mycket att ta in på en gång. men snart ville han utforska i alla fall. han var jättesöt. det är ju fortfarnade blött på marken, så han typ skuttade omkring på marken. han klättrade till och med i lite träd, men föll ner efter ett tag, på grund av att barken föll av. vi filmade typ sjukt mycket. :P måste ju dokumentera. :)

jaa... vi var ute länge, och det var väldigt trevligt.
när vi kom hem var både bobo och simba jättetrötta. de har båda typ sovit konstant sen vi kom in tills nu... haha. heeelt slutkörda. :) gull. <3
mamma bad mig att laga mat till min lillebror och en av hans kompisar som var här på besök, och plocka i och ur diskmaskinen. så jag gjorde det. lagade spagetti och köttbullar till pojkarna, och sen plockade jag ur diskmaskinen, och i. sen fick jag typ nåt knasigt städryck. jag började göra rent på bänkarna, och så fick jag för mig att jag skulle rengöra inne i ugnen. så jag börjar skrubba ugnsluckan, och inne i ungnen, och ugnsgallret. jag skrapade bort all smuts på glaset till ugnsluckan, och skrubbade, skrubbade, skrubbade. och om ni någonsin har rengjort i en ugn så vet ni hur svårt det är att få loss all gammal smuts och fett... fattar inte varför jag fick för mig att göra det... men det gjorde jag i alla fall. och nu är det typ i princip skinande ren. :P haha... jag är konstig. och sen nu innan mamma kom hem så plockade jag ur och i diskmaskinen en gång till, och fixade i orndning allt annat köket, och gick och plockade lite i vardagsrummet. haha... man kan egentligen inte riktigt kalla mig en städgalning, men nu fick jag typ nåt ryck. :P

kollade på simpsons, ochsen var det en film på tv. jag hade redan sett den en gång innan, men jag kom typ inte ihåg så mkt från den, mer än att den var bra. "the forgotten" heter den. jäkligt bra. precis min filmsmak... :)
filmen har nyligen slutat, och nu sitter jag här vid datorn... :) ska nog gå och lägga mig snart. även om jag inte har en så lång dag imorn så börjar jag tidigt...

så nu skajag gå och lägga mig antar jag... kanske lägger upp lite bilder imorn, på typ vår promenad och så... det får vi se. :)

godnatt på er <3

kram


Kommentarer
Postat av: Sofia

Du har en jätte bra blogg tjejen! fortsätt så som du gör :) älskar dina långa inlägg, tycker det är jätte kul att få läsa om vad som händer hos dig! läser den typ varje dag, haha men just för att den är så bra. lite mer bilder skulle jag vilja se! ha det underbart, kram!

2008-01-18 @ 19:36:38
Postat av: Lina

Sofia: tack! :D roligt att du gillar den. :)
jaa... jag vet att jag har varit lite dålig på att lägga upp bilder här. men jag fotar ju typ sjukt mkt hela tiden... så jag får väl se till att bli lite bättre på att sitta och lägga upp dem bara. :D
ha det underbart du med!

2008-01-19 @ 01:31:58
URL: http://lanilillstrumpa.blogg.se/
Postat av: Angelica

jag håller fullkommligt med Sofia! du har en jätte bra blogg :) jag älskar din blogg, du skriver så bra!! *puss*

2008-01-19 @ 14:46:06
Postat av: Lina

Angelica: tack till dig med! :D kraaaam

2008-01-20 @ 01:13:19
URL: http://lanilillstrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0