TJOHOOO! :D haha

jippi! jag är klar med hemtentan om upplysningstiden. ganska jävligt najs. började liksom helt och hållet med den igår kväll typ... och nu är jag klar. har skickat iväg det och allt. känner mig stolt över mig själv :)

det känns lite konstigt. vi har typ haft hur mkt läxor och grejer som helst på sista tiden, och nu har vi nästan ingenting. det blir alltid så. typ i mitten och slutet av varje termin har vi verkligen hur mkt som helst att göra, alltid nåt, varenda dag, och då blir man jättetrött och orkar verkligen inte hålla på med allt samtidigt, och man blir skitstressad och skoltrött. sen helt plötsligt finns det nästan ingenting att göra, inga läxor, inga prov, ingenting. varför kan de inte typ sprida ut grejerna över hela året istället för att lägga alla saker på typ en månad? helt sjukt. och jobbigt. men en skön sak är att det verkar som vi kommer ha en lite lugnare tid nu ett tag. :) najs.

jaa... idag har jag varit i skolan som vanligt. först var det svenska, och vi har vår vanliga lärare tillbaka igen. det är bra. gjorde inte så jättemkt. håller just nu på med språksociologi, och har inte riktigt börjat...
sen var det engelska, och gjorde inte så mkt då heller, eftersom läraren hade individuella samtal med alla han inte pratade med förra lektionen, så jag låg typ och halvsov... sen var det kultur och idéhistoria. vi kollade nästan klart på "amadeus", filmen om mozart (fast den är mest påhittad typ...) haha... vi har sett på den 3 lektioner nu, och läraren har trott att den typ ska vara slut varje gång. första gången sa hon, ja, men vi kollar klart på den lektionen efter lovet, sen börjar vi med romantiken, och sen såg vi inte klart den den lektionen, så nu den här lektionen sa hon att det typ var en halvtimme kvar lr nåt, så vi skulle hinna börja på romantiken typ i mitten av lektionen. men när lektionen var slut var filmen fortfarande inte det... så vi ska kolla klart på den nästa lektion istället. haha. typ världens längsta film. men den är faktiskt ganska najs. :P

åkte hem från skolan. min mp3 är knasig! jag är ledsen. jag klarar mig typ inte utan musik en hel dag. måste lyssna på väg till skolan, och på väg hem, och kanske lite på nån lektion, och lite hemma. att inte ha musik på tunnelbanan och tvärbanan är typ det hemskaste nånsin. det stod på mp3n att jag var tvungen att formatera om hårddisken lr nåt, så nu gjorde jag det, och allt är borta. jag måste ladda ner ALL musik till mp3n igen... så jävla jobbigt! :( och jag hade typ 800 låtar på den också... bajs! jag klommer inte kunna göra det nu, för det funkar inte att ladda ner låtar till den på min dator, måste göra det hemma hos syrran. kanske kan göra det imorn, jag är ledig då. :D har inga lektione, för det är typ mentorsutbildning för lärarna. :) skönt.
aja... men iaf. syrran kom hem till oss och åt när jag varit i skolan. sen åkte de och storhandlade. och jag blev kvar ensam med min lillebror och hans kompis. satte mig och pluggade klart det jag hade att plugga, alltså tentan, och nu sitter jag här fortfarande... som stöd för alla andra som fortfarande skriver... :) om de har några eventuella frågor kan de ju alltid fråga mig liksom... :D

lägger upp lite "dagen outfit"-bilder också... gör mig oftast inte i ordining så mkt när jag ska till skolan, men det är väl kanske kul att se ändå?

dagens outfit:

image73

       

Kläder:

¤ Svarta jeans, Gina Tricot
¤ Grå och svart klänning, Gina Tricot
¤ Svart hood, Gina Tricot

Accessoarer:

¤ Halsband, från nånstans i Indien
¤ Örhängen, ?
¤ Bindi, från nånstans i indien
¤ Näsring, Glitter

jaa ni... nu ska jag väl slita mig ifrån datorn snart... är ju klar med det jag ska ha gjort och så... men sätter mig nog lite senare igen... :P 

bye! <3 

(btw så blev det nåt konstigt med texten... om den är för stor eller nåt så är det bara  för att jag råkade trycka på några knappar... :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0