Torsdag...

hello! :)
idag vaknade jag i tid (känns som jag skriver det allt oftare numera, good girl, lina!), åt frukost, gjorde mig i ordning, och åkte till skolan. hade foto. framkallade bilder, jag hann nog längre än någon annan idag tror jag... :) bilderna jag framkallat hittills blev jag nöjd med. det ska vara en bildserie på 3 bilder, och jag har frakallat 2 av de 3 jag valt att använda. den tredje får jag fixa till nästa gång, men jag kom ganska långt i processen att bestämma hur länge jag skulle belysa den, hur mycket kontrast den skulle ha, m.m. så det blir inte så mkt jag behöver göra nästa lektion. jag har ju som sagt fotat en person i ett badkar. jag valde 3 bilder med ben och fötter, och lite händer inblandade. jag är nöjd med mina val. och sen funderade jag på om jag skulle göra bilderna ljusa eller mörka, för mellanläget (alltså normalläget eller vad man nu ska kalla det) tycer jag är lite tråkigt. tänkte till en början ha dem lite mrkare, men bestämde mig tillslut för att göra dem ljusa, eftersom det såg mycket renare ut då, och man fick fram känslan lite bättre. :D (nu kanske inte det här säger er någonting alls, men jag fotar nog bilderna med min digitalkamera sen när de är klara, så ni får se hur det ser ut...)  

under lektionens gång fick jag då och då en känsla av att jag var sjuk. det var jättekonstigt. i ena sekunden mådde jag prima, och i den andra kändes det som jag hade feber och var jättesjuk. konstigt :/
efter fotolektionen var vi hungriga. som vanligt. vet inte varför, men man blri alltid jättehungrig på fotolektionerna... kanske har nåt med mörkerrummet att göra, vad vet jag? haha. hungriga som vi var gick vi till Max och åt. att äta där efter fotolektionerna har lbivit lite som en torsdagstradition. :) hihi...


sen hade vi engelska... vi gjorde inte så mkt, typ bestämde grupper vi skulle jobba i med postcolonialism... jag valde Jamaica-gruppen. blir nog ganska intresant. och om vi glömmer bort vad vi ska säga under redovisningen kan vi ju alltid bara ställa oss och sjunga "no woman, no cry"... haha. 

efter engelskan var det prov i naturkunskap... eftersom nästan ingen hade pluggat till provet så satte vi oss i en liten grupp och läste högt för varandra och gick igenom lite det vi trodde skulle kunna finnas med på provet. det var ett kryssprov, så det gällde bara att kryssa i det/de rätta svaret/svaren... var inte riktigt säker på så många... men vi får väl se hur det gick. :P 

provet tog inte så långt tid, och man fick gå när man var klar, så det var skönt. sen åkte jag hem, och hämtade nycklar till syrrans lägenhet, jag ska göra henne en tjänst imorgon.. och tjäna en liten slant. :) 
sen gick jag hem... somnade en liten stund i sängen innan det var dags att gå ut med hunden... gick ut med vovve, kollade på tv, gjorde lite annat... 
har typ slappat hela kvällen, inte gjort så mkt...

imorn är jag i princip ledig från skolan, så jag ska vara hemma. egentligen ska vi ha redovisning i estetisk orientering, men nästan ingen har gjort det de ska göra, inte heller jag... så det är ganska onödigt för mig att åka hela vägen till dansmuseet, där vi ska redovisa, av nån konstig anledning, för att redovisa nåt jag inte har gjort... 

imorn blir en skön dag... förhoppningsvis. det är ju typ storm nu, och skulle bli ännu häftigare imorn, tydligen... så vi får se om jag ens kommer nånstans... 


ha det bra

kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0