Candelario, Dag 1 Tisdag

Nu är vi framme i Candelario.

Men resan hit har inte varit lätt ska jag säga er.

Först började det ju med att alla vaknade förutom jag, som redan var vaken, klockan 4 på natten.

Vi åt lite frukost och gjorde oss i ordning, sen bar det av till tunnelbanan.

Och på grund av att vissa personer var väldigt sega blev jag aningen stressad, lite i onödan, men ändå.

Vi hann i tid i alla fall, åkte till T-centralen och steg på Arlanda express som snabbt tog oss in till Arlanda.

So far so good.

Vi checkade in vår packning och gick så småningom på planet. Men väl där var vi tvungna att sitta och vänta ett långt tag innan planet lyfte.

När det tillslut gjorde det gick det väl bra, vi satt och läste, lyssnade på musik, kollade på film, men lite tjafs blev det, antagligen på grund av att vi alla var sjukt trötta.

Sen när vi kommit av planet, det var då helvetet bröt lös.

Först kunde vi inte hitta rätt ställe för att hämta packningen, för numreringen på det där är helt sinnesjukt ologisk. Och när vi äntligen hittat rätt ställe tog det typ 80 år innan de började lasta ut grejerna.

Sen tog vi vår packning och gick mot taxin vi skulle hämtas av, men massor av strul blev det där också.

Jag vet inte riktigt vad de höll på med, men vi stod i alla fall och väntade i kanske sammanlagt 2 timmar, fast på olika ställen. Fram och tillbaka, här är han, nej där, kom hit.

Och jag med min jävla laptop på axeln. Vågade ju inte lägga ifrån mig den efter min systers strikta order om att ha superkoll på den at all times.

Jaja, tillslut fixade allt sig, och vi var iväg i bilen.

Resan hit till Candelario med taxin tog dryga 4 timmar, men de timmarna var rätt sköna. Jag halvsov eller var typ medvetslöst vaken under hela resan. Men det gick bra.

Nu har vi gjort oss hemmastadda i det fina huset och ätit lite mackor för att stilla vår hunger.

Och så har vi varit ute ett fåtal gånger och fotat och njutit av värmen.

Just nu väntar vi på pappan i familjen, min styvpappa att komma fram hit. Då ska vi gå ut en längre tur. J


Senare:


Jag somnade efter att ha skrivit sist, och var typ stendöd ett tag.

Styvpappan kom hem och de väckte mig för att vi skulle gå ut på en liten promenad.

Det var trevligt, och vi kollade lite hur vi skulle gå när vi ska vandra i bergen någon dag. J

Sedan gick vi mellan alla de tre små stånden och kioskerna och köpte oss 4 churros med choklad, en chipspåse, varsin godisrem och varsin fanta.

Sen gick vi hem efter vår långa promenad stenväg upp och stenväg ner, och jag, lillasyster och lillebror la oss i min och lillasysters sängar i vårt rum och kollade på Freaky Friday.

Sen sov vi.

Bilder:

         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0