Sånt som finns i min säng just nu

Hello.
ska nog gå och lägga mig nu...
men först måste jag sopa ner alla grejer från min säng.

det är så det oftast blir (vad jag har märkt i alla fall), att mittpunkten i ett rum drar till sig flest grejer. eller, mer den platsen som är mest lätttillgänglig när man är i ett rum.
så fort jag kommer hem nånstansifrån slänger jag väskan på sängen, därpå ligger då redan såklart 4 kuddar och ett täcke, och ibland min laptop.
när jag suttit vid tv:n och datorn i sängen ett tag ligger även min mobil och fjärrkontrollen i sängen, tillsammans med tofsen jag har för att sätta upp mitt hår så fort det behövs.
kläder i massvis samlar sig också tillsammans med allt annat just på sängen. jag tar av mig en tröja, lägger den på sängen, och låter den ligga.
om jag sen ska läsa på kvällen låter jag också boken ligga kvar i sängen efteråt, och där ligger den hela dagen därpå.
på grund av alla saker och rörliga objekt i min säng (mest jag då...) blir mina lakan och hela madrassen helt felplacerade, så jag måste alltid fixa till allt innan jag går och lägger mig.
just nu i min säng finns:

¤ Ett skrynkligt lakan
¤ Ett täcke som mer ser ut som en silkesboll
¤ Min långa, runda huvudkudde
¤ 2 andra kuddar (den fjärde ligger på golvet nedanför..)
¤ Jag
¤ Min laptop (duuuh)
¤ Min fjärka (Min mentor tycker att det är ett passande namn för fjärrkontrollen)
¤ En tofs
¤ Nån slags multifärgad kedja
¤ En påse fylld med plasthandskar
¤ En pin som det står "Bry dig" på. 
¤ Ett svart läderband som man typ ska ha runt halsen...
¤ En penna
¤ 2 stycken pingvinstångspapper (egentligen plast, men det låter ju inte så bra... :P)
¤ Min t-shirt som jag sover i
¤ En lila klocka
¤ Ett halsband
¤ En hörlur (nej, inte hörlurar, EN hörlur... typ nån handsfree av nåt slag... inte min)
¤ En cool gubbkeps
¤ Min mörkgråa hoodie
¤ Mitt matteblock som numera används till att skriva listor i (just nu min packningslista)
¤ Min mobil
¤ Ett reflexband
¤ Nån lergrej syrran har gjort
¤ En pytteliten sminkväska utan något i
¤ Min handväska (med massa saker i)
¤ Och slutligen (ni trodde väl aldrig att det skulle ta slut?) ett par jeans med ett stort hål på knät.

Och nej, det där var inte en beskrivning av alla saker i hela mitt rum, det var endast det som ligger på min säng...
Don't even get me started on the floor...

Herregud vilken rolig och intressant läsupplevelse det måste ha varit. :P

Men anledningen till att jag har så mycket stuff på sängen just nu (för det är väl oftasdt bara ungefär häflten) är för att jag som sagt redan börjat packa, och mamma drog fram lite grejer som min lillasyster lagt undan som vi skulle kollas igenom, men jag glömde bort det... typ. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0