A lack of documentation...

Jag är en sån person som typ dokumenterar allt jag gör. (eller okej, inte precis allt, för det skulle vara rätt otrevligt... men det jag finner intressant och speciellt... och andra saker som bara blir dokumenterade för att jag inte har nåt bättre för mig)
och med dokumentera menar jag mest fota...
men nu när min kamera är på lagning kan jag inte göra det. eller det är iaf inte lika kul att göra det, för min gamla kamera suger, det är inte någon somhelst upplevelse när man väl fotar, eftersom man knappt ser vad det är man fotar, och ja... jag kan inte föra över bilderna på datorn. dessutom suger ju kvalitén på bilderna.
så jag kan inte dokumentera allt jag gör och tråka ut omvärlden med alla saker jag gör som jag tycker är roliga, och tråkiga... och bara vanliga...
det gör mig lessen...
eller, okej. inte lessen, men det är inte lika roligt som när jag kan dokumentera allt.

om man har med sig en kamera vart man än går så måste man ju nån gång fånga nåt intressant och annorlunda på bild. och det är ju roligt ju!
dessutom kan man ju sedan titta tillbaka på de där fotona man tog för länge sen och tänka tillbaka på den tiden. resor och sånt måste jag iaf dokumentera, väldigt mycket. det är ju minnen för livet. och även om minnena sitter kvar i huvudet till viss del så kan ju en specifik bild få en att tänka på specifika händelser, och det är roligt att tänka tillbaka på hur det var förr, och hur mycket man har förändrats. (tycker jag iaf...)

så... dokumentation är kul... och jag kan för tillfället inte dokumentera. och det är tråkigt.
hoppas på att min kamera inte tar alldeles får långt tid på sig att må bra igen och komma hem från sjukan...
och sen till hösten (min födelsedag) ska jag önska mig en systemkamera. the real deal ya know. är trött på dålig kvalité på bilderna, jag vill ha materialet till att kunna få riktigt bra bilder. sen vad jag gör av det är ju upp till mig, men det är ju askul att fota med en bra kamera, så jag tror jag skulle kunna få några trevliga bilder. :)
fast med den kameran blir det nog mindre dokumentationsbilder och mer fotografier liksom... om ni fattar vad jag menar? ni vet, estetiskt snygga bilder... inte bara: "en bil, ett hus, en hund, en blomma", utan att man gör någonting konstnärligt av det... :)

så... om min kamera är därute nånstans och läser det här säger matte: "kom hem! jag saknar dig och våra fina stunder tillsammans. du kan alltid finnas där för att fånga ett leende på mina läppar eller någon annans, eller någon riktigt ful min... så jag ber dig, kom hem!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0