Eureka! ... ?

Jag tror jag har det.
Jag tror jag vet vad jag vill göra.
Jag tror jag har en aning om vad mitt projektarbete kommer handla om, eller, rättare sagt, vad det kommer vara. 
Jag har funderat på det, fram och tillbaka, vad vill jag göra? vad vill jag göra som kommer behöva innefatta research, nyvunna kunskaper och väldigt mycket arbete under en längre tid?
Och jag vet nu.
Jag vet definitivt VAD jag vill göra. frågan är bara om jag kan och får...
förhoppningsvis går det att fixa... eller, egentligen är det inte så himla mycket som måste fixas... eller, det är väldigt mycket som måste fixas, men inget jag inte kan lära mig att fixa på egen hand.
låter det förvirrande?
ja, kanske...
men jag vill i vilket fall som helst, även om jag egentligen vill, inte avslöja alldeles för mycket om det just nu...
Okej... ni kan få veta vad jag ska göra (om det nu blir så, om jag känner för det senare också)
Jag vill skriva ett filmmanus.
Jag har alltid velat göra en film, typ skriva själva berättelsen, regissera och hitta mitt crew och allt sånt. få det precis så jag vill ha det. bestämma alla vinklar på kamerorna och allt sånt också.
nu kommer jag ju iofs inte kunna GÖRA en film. men ett filmmanus. liksom lära mig exakt hur man skriver ett, lära mig allt om det jag vill att filmen ska handla om (för det vet jag redan, i princip, tänker bara inte berätta det för någon... än), och utföra det. filmen skulle antagligen vara på engelska dock, eftersom jag känner mig mer bekväm i det språket på nåt sätt... låter kanske konstigt, men typ det mesta jag tänker, och det mesta jag drömmer är på engelska.
så. ett engelskt filmmanus (och inte brittisk-engelskt utan amerikansk-engelskt).
det skulle vara så jävla kul liksom... men vi får se.
jag undrar vad de har för gränser inom projektarbetet... vad får man göra och vad får man inte göra? jag har svårt att förstå det där helt och hållet, men som jag uppfattat det hittills är att man får hitta på vad fan man vill...

aja... som sagt, vi får se. men det skulle vara kul. faktiskt. jag skulle njuta av att genomföra det. och det är ju alltid ett plus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0