Kärring-bibliotekarien

Tja.
var nere våd biblioteket idag för att lämna de 3 filmerna jag lånat, och lämna några böcker mamma och lillebror lånat.
Vårt bibliotek suger rätt hårt egentligen, finns typ inga bra engelska böcker, väldigt litet utbud. och det finns inte många böcker man vill ha...
och dessutom den där hemska jävla bibliotekarien som är typ 100 år gammal. en riktig kärring.
för det första snäser hon typ alltid åt en om man frågar nånting, låter alltid nedlåtande och som om hon är sååå mycket bättre än alla andra. det gör att man inte precis tycker om att fråga henne något.
men idag var ändå droppen.
Jag gick fram och frågade, för jag var lite osäker, om man kunde lämna tillbaka böcker utan att visa sitt bibliotekskort. då säger hon med sin äckliga röst att "ja, det kan man, jag ska visa dig hur man gör..." och så tar hon typ över, även om det inte var så jättekomplicerat, och jag gjorde rätt och så. sen visar hon typ ecxakt hur man gör, och pratar med mig som om jag var 5 år gammal eller nåt. så när jag gjort klart allt säger hon "duktigt. vad du kan!" i den mest hemska och nedlåtande röst nånsin. JÄVLA KÄRRING! jag verkligen hatar henne. usch. vissa människor. 
jag är inte 5 år och det vet hon nog mycket väl. ändå vill hon låtsas som om hon är så mycket bättre och vet så mycket mer än mig bara för att hon är äldre än mig. Apa. 
orkar inte med såna.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0