Men äntligen...

... funkar det att logga in. det går extremt segt numera, oftast. går in på blogg.se, skriver min inloggningsuppgifter, det går inte, gör om det igen, prövar på publishme, det är helt vitt, går in på blogg.se igen, funkar inte, bla bla bla... osv, osv. men nu gick det iaf. :P
dagen har varit chill, som de flesta dagar hittills. :)
åkte med lillasyster till farsta, och så köpte hon en jättegullig liten gosedjurskanin till sin lärare som är med barn. :) och jag fick ett par nya solglajjor på glitter. asschysst var hon i kassan, när jag kom dit behövde jag inte ens visa kvitto eller nåt (vilket var tur eftersom jag tappat bort det). jag bara sa att en skruv ramlat av och då sa hon "oj, det var ju tråkigt, då ska du få ett par nya" så fick jag ett par nya, så frågade hon "fick du ett fodral till dem när du köpte dem förut?" "nej" sa jag, och då fick jag ett litet tygfodral till de nya glajjorna också. är nästan glad att de andra gick sönder faktiskt, för de jag fick nu var lite annan modell, lite mindre tror jag, så de satt perfekt. de jag köpte innan ramlade nästan av hela tiden, men de här var peeerfekta. plus att skruvarna satt på ovansidan istället för på undersidan, så det är inte lika stor chans att de bara ramlar av...  :D jag klad.
sen åkte vi hem. asvarmt. och den jävla busschauffören var puckad i huvudet. det är så att vi måste ju byta buss i skogskyrkogården numera när vi åker till farsta och hem, och hon stannade knappt där, även om vi ställde oss upp i bussen långt innan (och de bussarna är ju liksom reserver för tunnelbanan, så då borde de stanna på varje station), sen när bussen stannat vid skogskyrkogården gick folk åp, men hon öppnade inte vår dörr, så jag tryckte på "öppna"-knappen, men de öppnades inte iaf. och sen körde hon iväg igen. så vi var tvungna att plinga för nästa station, och då blev vi tvungna att gå en lång jävla bit till den bussen vi skulle ta. irriterande som fan. men det var ju fint väder iaf, så det gjorde faktiskt inte såå mkt... :P haha.
senare när vi kommit hem gick vi ut i skogen med vovve-kisse (det är så det kallas när man har en vovve och en kisse) och lät dem springa omkring lite. asså, kissen är så jävla lik en hund, han flåsar typ hela tiden, precis som en hund, och springer med oss, kommer när man visslar... sööt (jag vet att jag sagt det förut, men det är så gulligt).
iaf...
sen bakade jag en kladdkaka, för mamma sa att hon var sugen på det, så hon får en liten present när hon kommer hem från jobbet ikväll... vilket nog blir rätt snart. :) kanske borde checka om det behöver städas nånstans innan hon kommer också... ja. det ska jag göra. :) sen ska jag nog faktiskt lägga mig och läsa ur min bok ett tag.

skriver mer senare, antagligen.

puss o kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0